Visar resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ryssvinter!

Reg.datum
    Nov 2009
    Tack
    426
    Tackad 331 gånger i 266 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard Ryssvinter!

Lyckades idag, i 7 minusgrader, trumma ihop, årets första 100 plågsamma mil. I vanlig ordning, i form av incidenter med: punkteringar, snö, "Mördarmakadam" ,halka, kyla, regn, stormar, lösspringande jyckar i kolmörkret, mm, mmm, mm! Har dock, (i motsatts till förra året),inte lyckats med en enda vurpa den här vintern. Naturligtvis är det inte för sent än!

Hsh är det alltid för mig ett smärre Helvete att piska ihop årets första 100 mil! Mätarna är nollställda och dom första 25 milen i Januari, känns evighetslånga!

Kanske är det som Samen på myren, som skall vänja sig vid myggen, genom att på natten lägga sig naken över tuvorna. Vet inget om sanningshalten i detta. Kanske är det en skröna! Men det är precis så det känns för mig i Januari/Februari.

Nu ligger emellertid Nordostan på mot Ostkusten. Troligen med snökanoner och temp neremot kanske 15 minusgrader. Har svårt att tänka mig att cyklande Stockholmare inte noterat detta!

Här på Västkusten, är det utlovat minus 10 grader, (ev snö), samt kraftig NO-vind, under tisdagen.

Tänk att det är den 1:e Mars på torsdag. Knappt man tror det är sant.

När kommer våren till vårt avlånga land?
    Senast redigerad av Sageborn den 2018-02-26 klockan 16:26

Reg.datum
    Aug 2012
    Tack
    36
    Tackad 101 gånger i 95 inlägg
    Blog Entries
    2

Standard

Jag tror jag har 5-10 mil kvar innan jag passerar årets första 100. Vi har ju lite olika klimat att förhålla oss till och det ligger mycket i det du säger att det handlar om att vänja sig. Här i Falun räknar jag med minusgrader från första november till sista mars. Det kan givetvis vara lite mildare emellanåt - denna vinter har temperaturen varit upp över +5 och vänt.

Men som sagt så handlar mycket om att vänja sig. I november kan jag tycka att kylan biter hårt i kinderna redan vid några få minus, medan det nu i februari kan kännas ganska ok med -15. Kallaste turen hittills i vinter stod det -21 på min termometer (ett par kompisar i närheten trumfade med -22 och -23, min GPS loggade -27 som kallast, men jag är litar inte helt på den) - med många lager över hela kroppen så funkar även det.

Ser du våren så hälsa att han är välkommen även hit till Dalarna ;-)
    Senast redigerad av mugge den 2018-03-01 klockan 17:22
    Cyklar: Nishiki cityhybrid, Giant Anyroad, Cube HT MTB, Cannondale Synapse, Optima liggracer, Dahon vikcykel (tjänstecykel)

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!