Visar resultat 1 till 1 av 1
    Reg.datum
    Nov 2009
    Tack
    426
    Tackad 331 gånger i 266 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard Ang ämnet: "METOO"

Mediebruset kring detta laddade ämne, har väl knappast kunnat undgå någon!

Här ståtar skitstövlarna bokstavligen på parad, med Donald Trump, mfl, mfl i spetsen. Har då vi män varit helt ovetande detta klimatet i samhället och endast hört "korridorssnack"?

För de av oss män som förnekar vetskapen om företeelser kring sextrakasserier, är naturligtvis detta rent nonsens. Varför då? Jo nämligen följande. Vi vet!

När jag var 12 år gammal, var det otroligt spännande för en grabb att ta på flickor med begynnande bröst. Försöka med händerna röra emellan deras lår. Vädja till kyssar, som endast dom populäraste grabbarna fick. Varför? Jo hormonerna hade börjat flöda i kroppen och målbrottet stod för dörren.

När jag som 15åring, gick i klass 9b, var detta ett minne blott. Tjejer och killar var lika. Visst var det spännande att uppvakta en tjej. Men man gjorde det med respekt och "förhoppningar" inför framtiden.

Här skulle historien kunnat slutat, om "Metoo", debatten inte åter väckt minnen till liv!

När jag gick i årskurs 8:a hade vi en Gymnastiklärare, (manlig), som alltid skulle inspektera att vi duschade ordentligt. Kanske var det inget särskilt konstigt med det. Men han ville alltid att vi tydligt visade våra begynnande växande könsorgan och att dessa var "rena".
    Självklart såg vi endast detta "intresse", ur ett rent hygieniskt perspektiv. Det var glasklart! Efter att man idrottat skulle man duscha. Punkt slut!
    Jag vet inte hur många gånger han poängterade och propsade på detta.

När jag i vuxen ålder, kunde se tillbaka, förstår jag att han naturligtvis var pedofil. Dock blev jag aldrig själv utsatt för övergrepp ifrån honom och vet inte om någon annan blev det heller.

Men nu: "Tillbaka till framtiden 4:" Varför har vuxna män på ledande poster detta destruktiva sexuella beteende gentemot kvinnor? Varför går "dom" då inte in på närmaste toalett, runkar, sprutar, samt efteråt torkar av kuken med papper?

För dom flesta av oss "normala" män är detta med sexuella trakasserier gentemot mot kvinnor självklart obegripligt! Tar vi steget vidare mot våldtäkter, kan jag bara känna avsky och hat, gentemot dom män, som begår dessa brott! Förmodar att dom flesta av oss instämmer.

Hur ser då verkligheten ut? Jo en 12årig grabb, kan på sitt pojkrum skriva "Porr" och få full tillgång alla tänkbara sexuella fantasier. Även om sådana han inte ens kunnat drömma om!

Självklart bådar detta inte gott inför framtiden. >Varken för män eller kvinnor, jämnställdhet till all trots.

Finns det då någon lösning på problemet?

Ärligt talat har jag ingen aning. Kanske finns det i människans evolutionshistoria ett behov av att vi män skall dominera och ta vad som faller oss in!

Avslutar med följande latinska citat, som är ett språk jag i sammanhanget emotionellt kan ta till mig:

"PER FAS NEFAS ET DIVERDE ET IMPERA".

Dvs: Med rätt, eller orätt. Söndra och härska!
    Senast redigerad av Sageborn den 2017-10-31 klockan 02:48

Liknande ämnen

1. "Tutorial" / hemsidor om cykeldelar / cyklar / "cykelmeck"
    By Nanaki in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-11-10, 16:27
  2. "Sadelklämma" på Specialized Hotrock 16" - var?
    By Cykelbjörnen in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-03-24, 09:16
  3. köpes "OK" och eller "OK Lyx"
    By kaa67 in forum Köp & Sälj
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-12, 18:21
  4. Förslag på "vanlig cykel" med "lågt ställda växlar"
    By Joxaren in forum Stadscyklar / Hybrid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-08-06, 18:12
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-12, 20:40

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!