Visar resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Köpråd

Standard Köpråd

Har hittat den här på blocket.
    Vid första anblick så verkar det som en toppencykel, men vad säger ni med mer erfarenhet?
    Eller är det här en cykel man inte ska köpa om man inte har "den" erfarenheten?

Tacksam för alla tips och råd!

https://m.blocket.se/stockholm/TREK_....htm?ca=11&w=1

Reg.datum
    Aug 2012
    Tack
    36
    Tackad 95 gånger i 90 inlägg
    Blog Entries
    2

Standard

Suspekt lågt pris på en sådan cykel så jag tänker spontant att det kan vara stöldgods. Jag förväntar mig nog att en ärlig säljare skulle annonsera för 25-30 000 och möjligen tänka prutmån ner mot 20 000. Jag skulle vara mycket noga med att kolla upp sådant som kvitto (att ramnummer stämmer med kvitto), legitimation osv. Jag tänker också på en sådan sak som laddaren till DI2.

Om allt skulle visa sig vara ok så får man säga att det är ett fynd. Då skulle jag nog slå till hur som helst, testa om jag trivs med den och i annat fall sälja vidare (i bästa fall med lite vinst).
    Cyklar: Nishiki cityhybrid, HP Velotechnik el-konverterad trike, Giant Anyroad, Cube HT MTB, Cannondale komfortracer, Optima liggracer, Dahon vikcykel (tjänstecykel)

Standard

Citat Ursprungligen postat av mugge Visa inlägg
    Suspekt lågt pris på en sådan cykel så jag tänker spontant att det kan vara stöldgods. Jag förväntar mig nog att en ärlig säljare skulle annonsera för 25-30 000 och möjligen tänka prutmån ner mot 20 000. Jag skulle vara mycket noga med att kolla upp sådant som kvitto (att ramnummer stämmer med kvitto), legitimation osv. Jag tänker också på en sådan sak som laddaren till DI2.

Om allt skulle visa sig vara ok så får man säga att det är ett fynd. Då skulle jag nog slå till hur som helst, testa om jag trivs med den och i annat fall sälja vidare (i bästa fall med lite vinst).
    Ja, det känns suspekt!
    Sen är det konstigt att ingen skulle ha köpt den eftersom den legat ute ett tag nu.

Kanske är värt att åka och kolla på ändå!

Liknande ämnen

1. Köpråd Cyclocross - 13.000 kr
    By Flashback in forum Köpråd och märken
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-03-12, 09:52
  2. Köpråd GPS-tracker
    By PappaPelle in forum Köpråd och märken
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-03-09, 10:44
  3. Köpråd Trek MTB
    By Håkan62 in forum Köpråd och märken
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-08-06, 12:41
  4. köpråd
    By faxe in forum Köpråd och märken
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-19, 05:50
  5. Köpråd om racer
    By Veno in forum Köpråd och märken
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-04-14, 18:27

Tags for this Thread

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!