Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 11 till 13 av 13
    Reg.datum
    Nov 2013
    Tack
    9
    Tackad 24 gånger i 23 inlägg

Standard

Eller, med andra ord, kortare och högre styrtapp! Varför alla dessa konstiga ord?

Reg.datum
    Aug 2012
    Tack
    36
    Tackad 101 gånger i 95 inlägg
    Blog Entries
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av BengtG Visa inlägg
    Eller, med andra ord, kortare och högre styrtapp! Varför alla dessa konstiga ord?
    Jag är inte helt säker på vad styrtapp betyder. Är det inte samma sak som styrstam? Eller är det utförande med styrstam och del av gaffelröret i ett stycke? Oavsett vilket så tycker jag längd och höjd på dessa delar är långt ifrån tillräckligt för att förklara en cykels geometri och egenskaper.
    Cyklar: Nishiki cityhybrid, HP Velotechnik el-konverterad trike, Giant Anyroad, Cube HT MTB, Cannondale komfortracer, Optima liggracer, Dahon vikcykel (tjänstecykel)

Reg.datum
    Aug 2017
    Tack
    0
    Tackad 0 gånger i 0 inlägg

Standard

Jag cyklade mycket förr men det var längesen. Och aldrig i professionella sammanhang. När jag tittar runt bland olika märken känns det mer som skillnaderna mellan cyklar skiljer sig mer åt beroende på vilken modell det är än vad tillverkaren säger att det är för typ av cykel. Så jag kommer absolut testa mig fram innan det blir ett köp. Skulle aldrig göra ett blind-köp första gången.
    Vad jag i slutändan kommer köpa (om det ens blir något) blir ju ett resultat av vad jag tycker är skönt och snyggt. Om jag sen "bör" ha en sån cykel bryr jag mig inte alls om. Att maxa kan vara härligt i sig.

Sen är väl planen att köra regelbunden pendling på runt 5 mil om dagen när andan faller på för att sakta öka i avstånd och frekvens. Kommer hålla mig till platta landsvägar (skåne).

Liknande ämnen

1. Hjul: Merida super AERO 38?
    By eliasli in forum Köpråd och märken
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-01-24, 07:03
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-14, 12:42
  3. Till salu : Nishiki Team Carbon – 2010
    By Gaute in forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-26, 15:10
  4. Nishiki SRI TEAM xt/xtr, manitou black elite 7000:-
    By Henk021 in forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-04, 14:59
  5. Nishiki Team 08. 19" Säljes
    By adde_malm in forum Köp & Sälj
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-04, 07:46

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!