Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 21 till 23 av 23
    Reg.datum
    Nov 2009
    Tack
    411
    Tackad 328 gånger i 263 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard

Under sommaren kan det innebära absolut frihet att cykla med kvalitetskorgar!

Man kan då välja valfria skor efter andra aktiviteter.

Självklart väljer jag vanliga cykelskor, om det handlar om ren träning!

Jodå! Det finns andra fördelar med korgar. Iaf för dom, som cyklar under vintern.

Självklart är detta mina egna erfarenheter. Grundade på olika slags cykling under många år!

Standard

Kadensen är på väg upp. Jag klarar nu väsentligt högre tempo, och det märks i uppförsbackarna. Man tappar inte så mycket fart längre när det tar emot. Jag kommer att köpa cykelskor och byta pedaler innan nästa säsong.

Benmusklerna kliar när jag inte tränar ett par dagar. Börjar bli beroende. Kanon.

MVH/Metallurg

Reg.datum
    Aug 2012
    Tack
    36
    Tackad 92 gånger i 87 inlägg
    Blog Entries
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av Metallurg Visa inlägg
    Kadensen är på väg upp. Jag klarar nu väsentligt högre tempo, och det märks i uppförsbackarna. Man tappar inte så mycket fart längre när det tar emot. Jag kommer att köpa cykelskor och byta pedaler innan nästa säsong.

Benmusklerna kliar när jag inte tränar ett par dagar. Börjar bli beroende. Kanon.

MVH/Metallurg
    Härlig läsning!

Jag skulle säga att din "resa" bara har börjat. Jag har visserligen en lite annorlunda bakgrund, men vi har likheter i att vi ställt om till att börja cykelpendla. Jag började för min omställning för 6-7 år sedan och jag såg precis som du stora positiva fysiska förändringar på kort tid. För min del så utgick jag från en redan god fysik så förväntningarna på förbättring kanske inte var så högt satta. Därför var det lite av en överraskning att se hur mycket min fysik och hälsa har förbättrats. Det som är än mer intressant är att jag fortsatt att utvecklas och bli starkare för varje år.
    Cyklar: Nishiki cityhybrid, HP Velotechnik el-konverterad trike, Giant Anyroad, Cube HT MTB, Cannondale komfortracer, Optima liggracer, Dahon vikcykel (tjänstecykel)

Liknande ämnen

1. Köpa en cykelskor
    By Leffe in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 15:59
  2. Cykelskor
    By addelud in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 14:11
  3. cykelskor
    By Oleo82 in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 13:45
  4. 2 par SPD cykelskor billigt
    By Henk021 in forum Köp & Sälj
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 18:28
  5. Cykelskor
    By Kadens in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 15:16

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!