Visar resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Le peleton

Reg.datum
    Aug 2012
    Tack
    36
    Tackad 93 gånger i 88 inlägg
    Blog Entries
    2

Standard Le peleton

Provade att hänga med på den lokala "le peleton" idag. Om jag förstått det rätt så är det i vart fall i Sverige ganska nytt (ca 5 år). Konceptet är att lokala cyklister möts en eller ett par mornar i veckan och tar en gemensam runda på en timme med start kl 6 och man kan avsluta med gemensam frukost på något kondis.

Det var en ganska häftig upplevelse att tillsammans med tjugotalet andra cyklister rulla ut ur en stad som nätt och jämnt håller på att vakna. Den förhandsinformation jag hade lyckats luska ut var att det skulle vara 2 grupper. En snabb och en snällare. Alla höll dock ihop den första "etappen" (= ca 15 min). Sedan var det fri fart och här fanns chans att känna på hur fort det kan gå när eliten är i farten. På det sättet är "le peleton" en lite unik tilldragelse där en hygglig motionär faktiskt kan hänga med en stund.

Är det fler här som provat att hänga på någon "le peleton"?
    Cyklar: Nishiki cityhybrid, HP Velotechnik el-konverterad trike, Giant Anyroad, Cube HT MTB, Cannondale komfortracer, Optima liggracer, Dahon vikcykel (tjänstecykel)

Standard

Oj vad kul detta lät! Inte testat men blev sugen att försöka få ihop något sådant själv.

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!