Visar resultat 1 till 2 av 2
    Reg.datum
    Jan 2014
    Tack
    8
    Tackad 10 gånger i 7 inlägg

Standard Söderköping-Stegeborg

Cyklade 55km igår.

Det finns en cykelväg från Söderköping till Skönberga kyrka, resten av vägen mot Mogata är landsväg med liten vägren.
    Trafiken är gles, inga lastbilar. E22:an genom Söderköping är däremot livligt trafikerad.

Stegeborgs slottsruin

Färjan till Norrkrog går 2 gånger i timmen tar 3 minuter

Å - en by med kort namn på Vikbolandet.

Färden gick bra tills Vikbolandet, hade inte räknat med att den närmsta vägen var en grusväg, som till en början var rätt jämn och fin. Efter några hundra meter blev grusvägen sämre och snart märkte jag hur framdäcket tappade luft. Fick punktering mitt ute i ödemarken. Lustigt nog dök en pilgrimsvandrande (?) amerikan upp från ingenstans och undrade om jag behövde hjälp. Nåväl jag hade med mig kolsyrepump och ny slang så punkan var snart fixad. Annars hade jag fått gå 2 mil tillbaka till Söderköping där jag hade bilen.

Reg.datum
    Jul 2011
    Tack
    85
    Tackad 102 gånger i 77 inlägg
    Blog Entries
    2

Standard

Trevlig runda, har bara åkt bil där men nu blev jag sugen på att ta racern

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!