Visar resultat 1 till 1 av 1
    Reg.datum
    Jan 2014
    Tack
    8
    Tackad 10 gnger i 7 inlgg

Standard Gistad-Vstra Husby lngs vg 210.

Igr cyklade jag 49km frn Gistad till Vstra Husby och tillbaka. Den frsta strckan p lugna smala landsbygdsvgar var absolut trivsammast, trots att det var +12 C och duggregn kl 8.30 p morgonen .

Nr jag kom fram till Skrkind tittade solen fram.

Lnsvg 210 r en kurvig vg i kuperat landskap, det gr upp och det gr ner. Lite mer vgren hade inte skadat. Jag sg en del racer-motionrer lngs vgen. Jag blev t.o.m omcyklad av en Lance Armstrong-kopia i hg fart. Han morsade och drog frbi. Jag blev sugen p att kra i kapp, just dr var det medvind och nyasfalterat, s jag kom upp i hela 46.8km/h (enligt strava) Kom dock aldrig i fatt personen i frga.

Grnsen till Sderkpings kommun.
    Lnsvg 210 har inte mycket vgren, de flesta bilister brukar visa hnsyn och lmna utrymme fr cyklisterna nr de kr om. Sjlv brukar jag utnyttja busshllplatserna fr att minska sidoavstndet till bilarna. Det obehagligaste tillfllet var nr en stor svart MB med litauiska pltar krde om mig i hg fart, det kndes som jag var helt osynlig fr den fraren hll inte ut det minsta, bilen nstintill smekte frbi mig p sidan.

Vstra Husby och kyrkan. Destinationen fr cykelturen.

Slutord: Lnsvg 210 r en trevlig naturskn vg att cykla p, den r backig, kurvig och man kan komma upp i hg fart p ett stlle. Minus fr den smala vgrenen.
    Senast redigerad av Joner den 2017-06-06 klockan 09:38

Liknande ämnen

1. Cykla frn Gdansk till Aten, korsa sju lnder lngs vgen
    By AdventShare in forum Lngfrdscykling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-04-19, 13:57
  2. Fyra-fem dagar i Vstra Gtaland?
    By pangbrand in forum Lngfrdscykling
    Senaste inlägg: 2015-07-09, 21:52
  3. Region Vstra Gtaland
    By Sambal Oelek in forum Cykelvgar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-04-24, 18:38
  4. Vstra Gtaland
    By Albert in forum Cykelvgar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2014-07-23, 06:39
  5. Upptck vstra Slovenien och Friuli i Italien
    By swedontour in forum Lngfrdscykling
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 07:02

Tags for this Thread

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se r ett svenskt forum och mtesplats fr cyklister. Oavsett om du cyklar p en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel r detta forum fr dig. Stll eller svara p frgor, ls tips, f/ge kprd, lr dig mer om trning, hitta cykellopp att stlla upp i och mycket mycket annat hittar du hr p CykelForum.se, Vlkommen!