Visar resultat 1 till 7 av 7
    Reg.datum
    Nov 2009
    Tack
    426
    Tackad 331 gånger i 266 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard Ryggproblem efter vurpa

Skrev om min vurpa i underkylt regn i slutet av år 2016.

Alla smärtsymtom och blessyrer har sedan dess försvunnit, med ett undantag, nämligen RYGGEN!

Det har nu hunnit gå en dryg månad sedan vurpan. cyklade idag 20170112, 40km i gråtmilt väder, med barmark, 5 plusgrader och kuligvindar. Ryggen och kroppen levererade hur bra som helst!

Men nu till problemen: Kan sitta på stol och röra mig utan smärta. Vidare gå ut och Jogga. Men att ligga i sängen och sova har blivit ett rent helvete. Lade för 5 dagar sedan en masonitskiva, (50cmx50cm), under madrassen och det hjälper lite. Trots detta har jag dock inte sovit bra på snart 5 veckor. Kan påpeka att jag aldrig haft problem med ryggen innan!

Finns det någon som har några tips?

Reg.datum
    Mar 2007
    Tack
    1
    Tackad 60 gånger i 50 inlägg

Standard

Om du har ett övergående problem, vilket vi får hoppas, kan det ändå bli mycket långvarigt (månader), även med rätt behandling. Men det förutsätter att du får professionell hjälp. En bra naprapat (sök rekommendationer) eller någon som kan behandling av idrottsskador.
    mvh
    Markku
    http://msaweb.se/Cykel/

Reg.datum
    Nov 2013
    Tack
    9
    Tackad 24 gånger i 23 inlägg

Standard

Sök hjälp Sageborn! Sjukgymnast eller kiropraktor.

Reg.datum
    Nov 2011
    Tack
    18
    Tackad 38 gånger i 34 inlägg

Standard

Jag blev påkörd av en annan cyklist och ramlade i låg fart i somras. Fick direkt ont i ryggen och hade problem med stöd och finmotorik i ena benet. Jag tänkte som så att ryggen hade utsatts för våld (rotation då jag slog i med höften), då skulle bästa motmedlet vara våld i motsatt riktning. Jag fick tid hos kiropraktorn redan dagen efter, var hos kiropraktorn 3 gånger på 2 veckor, konsulterade sjukgymnast för övningar som jag gjorde. Sedan var problemet ur världen.

Lycka till med ryggen!

Reg.datum
    May 2013
    Tack
    295
    Tackad 34 gånger i 33 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard

köp ny säng

Reg.datum
    Aug 2012
    Tack
    36
    Tackad 101 gånger i 95 inlägg
    Blog Entries
    2

Standard

Sök vård: Naprapat/sjukgymnast/kiropraktor som nämnts. Bra om du kan hitta någon som har vana att arbeta med idrottande människor.

Jag har haft lite olika ryggtrassel genom åren och det har både varit muskulära åkommor och "skelett"-åkommor. Jag kan tänka mig båda som källan till dina sömnsvårigheter. Det kan bli lite olika behandlingar och strategier beroende på vad problemet är så det är nog en stor fördel att ta hjälp av proffs.
    Cyklar: Nishiki cityhybrid, HP Velotechnik el-konverterad trike, Giant Anyroad, Cube HT MTB, Cannondale komfortracer, Optima liggracer, Dahon vikcykel (tjänstecykel)

Reg.datum
    Nov 2009
    Tack
    426
    Tackad 331 gånger i 266 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard

Tack alla för tips!

Det har nu hunnit bli bättre med ryggenoch lustigt nog verkar cyklingen i sig hjälpa.

Liknande ämnen

1. Underkylt Regn = Vurpa = Smärta!
    By Sageborn in forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-12-16, 06:40
  2. Årets första vurpa...
    By MacTommy in forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-05-21, 16:30
  3. tips mot ryggproblem
    By odlaren in forum Kost och hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-11-24, 08:09
  4. Årets första vurpa
    By Sageborn in forum Köpråd och märken
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-01-19, 09:54
  5. Cykel som passar en med ryggproblem!
    By windomearl in forum Stadscyklar / Hybrid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-06-19, 14:40

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!