Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 10 av 13
    Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29
    Tackad 35 gånger i 30 inlägg

Standard Värderignshjälp gammal MTB

Behöver göra lite plats i mitt förråd. Har en Scott Boulder stående. Hittade en uppgift på att Boulder gjordes från 94 och framåt, men det stämmer inte. Jag köpte min 89 eller möjligtvis 90, inte så sent som 94 ivf. Så här ser den ut.
    http://www.cycleexif.com/scott-boulder

Frågan är om det är någon idé att sälja den öht. Vill någon ha en så gammal MTB? Den är i mycket fint skick. Däck och slang får man så klart kosta på, men den är inte körd många mil under bara två somrar. Ingen fulkörning i skogen utan mest landsväg. Minns inte, men det skulle förvåna mig om den rullat ens 100 mil. Inget synbart slitage på trissorna.

Förklaringen är att jag blev sjuk, eller var det egentligen redan när jag köpte hojen, och efter något år kunde jag inte använda den alls längre. Har sparat den av nostalgiska skäl, på samma sätt som jag sparat mina gamla analoga proffskameror, mörkrumsutrustning o.s.v. I början kanske i förhoppningen att jag skulle kunna cykla på den igen, men sen har den bara stått och samlat damm.

Standard

Vet inte om jag är episkt sist på bollen (ganska gammal annons) men jag skulle vilja ha en så gammal MTB, asfrän! Du råkar inte bo i Östergötland?

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29

Standard

Hej! Nä, som du ser är det inga svar alls. Bor inte i Östergötland. Egentligen var jag väl primärt bara ute efter att få veta om cykeln är värd någonting alls. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill skiljas från den. Har bytt styre och sadel, men originalgrejerna finns kvar (tror jag).

Jag tycker också den är snygg. Hojarna var snyggare då. Hade en Specialized innan som blev snodd efter bara någon månad. Minns inte modellen, men den var riktigt läcker. En mellanblå, aningen metallicaktig färg som jag inte sett på något annat. Det var mountainbikes barndom i Sverige och de var väldigt stöldbegärliga. Scotten blev jag av med framhjulet och sadeln på samma sommar - hade låst fast bakändan bara. Sen lärde man sig. Det var så pass nytt med mountain bike att folk kommenterade. "Wow! En mountainbike!".

Jösses. Känner mig uråldrig helt plötsligt.
    Senast redigerad av mumrik den 2016-10-11 klockan 03:11

Standard

Låter ju som att du vill behålla cykeln! Skruva ner, smörj, putsa och skruva ihop under vinterhalvåret. Lagom projekt

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29

Standard

Nej, egentligen inte. Jag har bara svårt att skiljas från den. Vad skulle du kunna tänka dig att ge för den, om vi bortser från frakten?

Standard

Citat Ursprungligen postat av mumrik Visa inlägg
    Nej, egentligen inte. Jag har bara svårt att skiljas från den. Vad skulle du kunna tänka dig att ge för den, om vi bortser från frakten?
    Oj, ehm jag är ju lite beroende av en viss central studiestödsnämnd så ett bud från mig skulle nog nästan kännas som en förolämpning.

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29

Standard

Det tror jag inte. Jag gjorde ju inlägget för att ta reda på om den är värd nåt öht. Har ingen aning om vad som är ett rimligt pris, men inte lär det väl vara mycket.

Standard

Det tror jag inte. Jag gjorde ju inlägget för att ta reda på om den är värd nåt öht. Har ingen aning om vad som är ett rimligt pris, men inte lär det väl vara mycket.
    Runt femhundringen är väl vad jag skulle ge, kanske lite mer beroende på skick osv.

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29

Standard

OK. Och det äter väl frakten upp antar jag. Men du, har du notifikationer på? Jag postar här igen om jag lyckas bestämma mig. Måste ju gräva fram hojen och borsta dammet av den också i så fall.

Standard

OK. Och det äter väl frakten upp antar jag. Men du, har du notifikationer på? Jag postar här igen om jag lyckas bestämma mig. Måste ju gräva fram hojen och borsta dammet av den också i så fall.

Hmm... Notifikationer har jag inte igång, har inte så bra koll på forumet ännu då jag ganska nyligen registrerade mig men jag ska se om jag inte kan trycka igång det

Liknande ämnen

1. Hur gammal är den här cykeln?
    By Ksenia in forum Köpråd och märken
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-07-06, 12:30
  2. Kan cykelslang bli gammal?
    By Nixon69 in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-24, 20:26
  3. Gammal cykeldynamo
    By gripenfury in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-20, 21:54
  4. Gammal cykel
    By nygammal in forum Köpråd och märken
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-16, 18:04
  5. Gammal racer
    By Nutte in forum Landsväg / Racer / Cross
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 21:51

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!