Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Vill ha!

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29
    Tackad 35 gånger i 30 inlägg

Standard Vill ha!

Är det bara jag som är knäpp eller är det nån mer som blir sugen på en sån här?

https://www.indiegogo.com/projects/p...bike-bicycle#/
    http://www.jmk-innovation.se/

Han har nästan tillräckliga medel för Plan 4. Men för att vara intressant för mig måste nog Plan 5 till, med lite mera lastutrymme, ivf plats för en hund inne i kabinen.

Reg.datum
    Oct 2011
    Tack
    60
    Tackad 64 gånger i 58 inlägg

Standard

Jo den passar nog för en del, men jag tycker den är alldeles för smal och hög, jag trivs bättre med min breda Trice Q och skulle jag ha behov av att använda den under vinterförhållanden så är det den jag skulle utgå från, fast kanske en ICE Full Fat vore det bästa för vinterväglag, den är ju testad i Antarktis!

Reg.datum
    May 2016
    Tack
    0
    Tackad 3 gånger i 1 inlägg

Standard

Jag kommer aldrig byta ut min trike mot något inbyggt, varken den där saken eller en velomobil. Däremot gillar jag entusiaster som satsar allt för att få saker att fungera som dom vill ha det.

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Tackad 228 gånger i 182 inlägg
    Blog Entries
    9

Standard

Vi får se efter vintern, eftersom den har elassist så kan den ju funka när den inte är så aerodynamisk... Just nu så vägrar jag släppa WAW:en med eller utan assist...

Kollegorna kommer in och är genomblöta, själv är man lite lätt svettfuktig på benen... Kanske lite blötare på övre delen av bröstet eftersom man inte kör helkapslad ännu, men långt ifrån hur blöta kollegorna är efter skurarna. :P

Så satsa på heltäckt... mums...
    "För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion." Johan Teandersson, Sebastian Pemsel eller ?...

Fotoalbum på WAW Velomobil som rullar i Stockholm... http://velocity.h-by.se

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29

Standard

Grejen för mig är att jag fryser nåt så förbannat på triken. Fairingen hjälper lite, men redan de kyliga dagar som varit nu blir fötterna iskalla, trots lättare boots och dubbla sockor varav ett par ullfrotté.

Det är mycket en ekonomisk fråga också. En riktig velo har jag inte råd med och den skulle nog inte vara helt praktisk för mina syften heller. Inte en riktig bil heller. Jag ser nåt sånt här inte som en hoj för långfärder utan mer som en ersättning för bil för kortare nyttoturer där man kanske har lite att släpa på också. D.v.s. jag vill åka till Willys och CG på vintern utan att frysa röven av mig. Jag älskar att plocka svamp, men det är två problem med det. Ska jag trampa helt själv orkar jag inte cykla så jättelångt om jag ska gå i skogen hela dan också. Ett år som i år är det många dagar som skulle vara utmärkta att ströva omkring i skogen, lite duggregn bekommer mig inte då. Men jag vill inte cykla hem genomblöt och kall. Ska skaffa hund snart. Härligt att kunna lasta jycken i cykelbilen (den förlängda modellen han pratar om) och åka ut på landet för rastning istället för att gå i stan. Visst, funkar med triken också, men det finns som sagt en gräns för hur mycket jag orkar och så har vi det där med kyla och regn igen. Jag orkar cykla rätt många timmar, men det förutsätter liksom att jag inte anstränger mig med långa promenader vid samma tillfälle.

Har varit inne på en eldriven mopedbil på sistone och suttit och googlat runt. Det var så jag hittade den här cykelbilen. Men så insåg jag vad en mopedbil kostar att försäkra. En engångkostnad som jag vet jag har pengar till är OK, men jag vill inte öka min månadskostnad nämnvärt. Då spricker hela budgeten liksom. Sånt är livet för en fattigpensionär tyvärr.

Så för mig vore nåt sånt här mer en fattigmans-shoppingbil än en ersättning för cykel. Triken skulle jag behålla.
    Senast redigerad av mumrik den 2016-08-19 klockan 12:16

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29

Standard

Citat Ursprungligen postat av MacTommy Visa inlägg
    Så satsa på heltäckt... mums...
    Precis! Det är det som är grejen. Vi har ju pratat om regnskydd för trike förut och jag har suttit och skissat en del. Något sådant skulle skydda för väta uppifrån och i viss mån för fartvinden. Men neråt är det ju öppet likt förbannat. Dessutom hinner man säkert bli blöt innan man får på sitt regnskydd...

Han skriver inte vad bilen väger, men den ser ju lätt ut. Väv kan nog vara en bra lösning - utom när det gäller skadegörelse. Man lär inte ta en sån till puben en fredagskväll...

Men varför suktar DU efter heltäckt? Är inte WAWen det?
    Senast redigerad av mumrik den 2016-08-19 klockan 12:17

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29

Standard

Här är ett annat hemmabygge jag hittade. Kommer inte att säljas och är inte heltäckt, men den väcker också habegär för att den är så himla fin.
    http://nwt.se/mera/motor/2016/03/18/...de-miljovanlig
    Senast redigerad av mumrik den 2016-08-19 klockan 12:20

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29

Standard

Fasiken MacTommy, kommer podbilen i produktion och jag köper en måste vi dejta, vet du! Vilken syn det vora att glida fram sida vid sida, du i WAWen och jag i podbilen.

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29

Standard

Wow, de har redan kommit en bit på väg. Det fanns en sajt till.
    http://mypodride.com/podridenewsupdate7/
    Den är redan förlängd så man får rum med en hund eller ett barn inne i kupén. Och man kan veva ner alla rutor. Skulle ju föredra att kunna cabba ner, men det kommer nog i nästa modell. Kan de nu bara hålla det tänkta priset (20 - 30000) också är jag spekulant.

Men hur fasiken får man ner prylen för källartrappen? 70 kg... Jo, vikten stod, missade det bara.
    Senast redigerad av mumrik den 2016-08-19 klockan 16:34

Reg.datum
    May 2016
    Tack
    0
    Tackad 3 gånger i 1 inlägg

Standard

Jag har en snickeriverkstad, vi skulle kunna bygga en liknande historia i trä. Jag har även bockmaskin och plåtsax om det skulle behövas. Men jag antar att du inte bor i samma världsdel som jag, typ Stockholm. Annars skulle jag gilla projektet, men vill inte ha en själv. Har du provat någon modell av vindkåpa lik sådan jag har på min trike? Det finns även andra modeller som har tak, framruta och sidor.

Liknande ämnen

1. Vill ha ny racer, är nybörjare
    By RichardLindquist in forum Landsväg / Racer / Cross
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-06, 09:13
  2. Vill köpa
    By landö in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 07:04
  3. Vill ha råd ang. cykelköp
    By katilera in forum Stadscyklar / Hybrid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 23:13
  4. Jag vill köpa din racer...
    By Johan in forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 10:01

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!