Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Vill ha!

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Tackad 228 gånger i 182 inlägg
    Blog Entries
    9

Standard

Citat Ursprungligen postat av mumrik Visa inlägg
    Fasiken MacTommy, kommer podbilen i produktion och jag köper en måste vi dejta, vet du! Vilken syn det vora att glida fram sida vid sida, du i WAWen och jag i podbilen.
    Absolut... jag hänger på... Alltid kul att träffa andra som vågar sticka ut.

Har man gått ut med någon grundpris på" Podden"?
    "För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion." Johan Teandersson, Sebastian Pemsel eller ?...

Fotoalbum på WAW Velomobil som rullar i Stockholm... http://velocity.h-by.se

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29
    Tackad 36 gånger i 31 inlägg

Standard

Jodå, jag bor i samma världsdel, 7 mil bort. Men jag kan inget om sånt där.

Vad har du för vindkåpa då? Jag har en WindWrap fairing, den större modellen.

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Blog Entries
    9

Standard

Citat Ursprungligen postat av mumrik Visa inlägg
    Jodå, jag bor i samma världsdel, 7 mil bort.
    7 mil åt vilket håll? I morgon så blir den stora testen att frakta WAW:en ner till Göteborg för att leka lite.
    "För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion." Johan Teandersson, Sebastian Pemsel eller ?...

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29

Standard

Fel håll. Uppåt. Jo, han hoppas kunna hålla priset mellan 20 och 30000. Räknar med att priset t.o.m. ska sjunka på senare modeller. Hoppas väl på större och större serier.

Fasiken, jag är nästan lika sugen som när jag gick och drömde om triken. Det är så handikappande att vara så beroende av väder och ork. Det finns ju flera liknande, den där som ser ut som ett ägg vad den nu heter, men jag tror den är större och otympligare och dessutom har den öppna sidor. Kan ju funka i Californien.

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Blog Entries
    9

Standard

Uppåt är inte direkt fel håll för mig... Bor i västerort så att uppåt är bättre än söderut...

20-30k för den... Låter som ett helt ok pris för att fler ska kunna köpa till skillnad mot velomobiler, eftersom de kan vara lite knepiga och komma ner om man vill få fart och fläkt i sitt åkande.

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29

Standard

Ja, tycker också det är ett rimligt pris. Hoppas kalkylen håller bara!

Det är inte på väg till Götet, menade jag.

Kom på vad det där ägget med öppna sidor heter - Elf. Över $8000 för den enklaste modellen. Går ju fetbort.
    http://organictransit.com/product/elf-solo/
    Senast redigerad av mumrik den 2016-08-19 klockan 22:09

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29

Standard

Höll gjorde den nog inte, kalkylen.

De nådde sitt mål på indiegogo, men inte blev det nån podride inte. Det har anställts lite folk och de har förlagt "tillverkningen" till Taiwan, men hittills inget resultat. Däremot söker de intensivt investerare. Känns inte realistiskt längre. Tror inte det är humbug riktigt. Kanske mer att kalkylerna totalsprack och nu försöker de desperat rädda sin baby. Men utan påtagligt resultat efter så lång tid börjar t.o.m. de trognaste supportrarna ruttna. Följer utveckling på fejan och de negativa kommentererna blir fler och fler.

Det positiva är väl att ett mindre baksäte tillkommit, lämpligt för ett barn eller en hund, och att den gjorts om till en slags cab. Ivf på ritningen.
    Senast redigerad av mumrik den 2018-03-08 klockan 17:51

Liknande ämnen

1. Vill ha ny racer, är nybörjare
    By RichardLindquist in forum Landsväg / Racer / Cross
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-06, 09:13
  2. Vill köpa
    By landö in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 07:04
  3. Vill ha råd ang. cykelköp
    By katilera in forum Stadscyklar / Hybrid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 23:13
  4. Jag vill köpa din racer...
    By Johan in forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 10:01

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!