Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 11 till 20 av 22
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tack
    15
    Tackad 56 gånger i 43 inlägg

Standard

Oj, om du läste lite mer noga kanske det framgick att jag gav bort min Pärlan till en liten grabb, och han blev mycket glad.

Klockan jag har nu är den där från JULA, och den har en djup klang och bestämt pling - plong som hörs långt.

Den som du pekar på är den moderna Pärlan, och den funkar på samma sätt som den gamla som fanns förr. Man sätter snurr på den, så ringer den. Pärlan är en av de få klockor som fungerar bra när det regnar, eftersom vattnet stänker bort när man sätter fart på den. En hel del andra klockor blir rätt tysta när de är blöta.

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29
    Tackad 34 gånger i 29 inlägg

Standard

Ha, det missade jag! Så de där klockorna har alltid hetat Pärlan? Varför försvann de? De var ju bra.

Det finns ett riktigt bilhorn för cykel också. Inget för en aerodynamisk racer förstås, men jag har funderat till och från på att skaffa den. Min plingeling funkar bra för att vänligt be folk maka sig åt sidan, men om en lastbil skulle vara på väg att backa på mig på en parkeringsplats tror jag en biltuta skulle vara bättre... Men det är överkurs för liggister.

Reg.datum
    Oct 2011
    Tack
    60
    Tackad 64 gånger i 58 inlägg

Standard

Gamla kära Pärlan! Den hade jag på alla mina gamla cyklar, vet inte varför dom här fåniga pling-grejorna tog över marknaden dom är ju hopplösa att använda. cykeln levererades med en sån där fånig pling-grej, den tröttnade jag snabbt på. Men jag fick leta länge och väl innan jag hittade min nuvarande klocka, den har en arm som sätter fart på en roterande kläpp inuti, ger en lång signal som hörs. Hade en liknande på en av mina gamla cyklar så jag visste vad det var den ser ut ungefär som Cocuyos men är svart och har en lite större överdel än underdel.

Reg.datum
    May 2016
    Tack
    0
    Tackad 3 gånger i 1 inlägg

Standard

Citat Ursprungligen postat av mumrik Visa inlägg

Det finns ett riktigt bilhorn för cykel också. Inget för en aerodynamisk racer förstås, men jag har funderat till och från på att skaffa den.
    Om du skulle ångra dig, har jag en biltuta till salu.

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29

Standard

Tack. Men att släpa på ett bilbatteri är för mycket t.o.m. för mig.

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Tackad 227 gånger i 182 inlägg
    Blog Entries
    9

Standard

Du behöver inget bilbatteri till den "biltutan"...

Hade jag kunnat fått in den på något smidigt sätt i velomobilen så hade jag inte tvekat... Har sett och hört den in action... folk reagerar, utanför och i vilken bil som helst.
    "För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion." Johan Teandersson, Sebastian Pemsel eller ?...

Fotoalbum på WAW Velomobil som rullar i Stockholm... http://velocity.h-by.se

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29

Standard

Vadå? Du menar väl inte en sån där med en blåsa man klämmer på, 25 spänn på Biltema?

Är det en smidig batteridriven lösning är jag intresserad på allvar.

Reg.datum
    May 2016
    Tack
    0
    Tackad 3 gånger i 1 inlägg

Standard

IMG_2045.jpgIMG_2044.jpg

Så här ser tutan ut. Svår att hitta på biltema (fel prisklass liksom) jag tror jag betalade ca 1300-1400kr för den. Jag har beställt en ny men mindre. Jag säljer denna för halvpriset + frakten. Den laddas via usb, (du slipper bilbatteriet som MacTommy sa) batteriet sägs hålla en månad. Jag har haft den i två år och laddat den 2 gånger, men så tutar jag inte heller. Signalen går inte att urskilja från en bil, därför gör den god effekt på cykelbana :-)

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29

Standard

Men det ser ju ut som den jag tittat på. Är det den här?
    http://loudbicycle.com/horn/

Och jäsingen vad den gått upp i pris! Tror den kostade 6-700 sist jag kollade.
    Senast redigerad av mumrik den 2016-08-19 klockan 19:12

Reg.datum
    Sep 2011
    Tack
    6
    Tackad 6 gånger i 4 inlägg

Standard

download.jpg
    Kör en slik, spurcycle, rensar bra åtminstone här i Tjockhult.
    Fast dyr, 500 pix,

Liknande ämnen

1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-12-08, 08:58
  2. Var inte ett arsel mot andra cyklister
    By Akuma in forum Köpråd och märken
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-07-30, 18:01
  3. När kommer 105 Di2?
    By jonja in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-01, 01:20
  4. Broms bakom gaffeln?
    By jonja in forum Stadscyklar / Hybrid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-27, 21:49
  5. Racercykling vs andra sporter
    By racernicke in forum Landsväg / Racer / Cross
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-08-19, 11:04

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!