Visar resultat 1 till 7 av 7
    Reg.datum
    Feb 2016
    Tack
    0
    Tackad 0 gånger i 0 inlägg

Standard Cykelkläder???

Hejsan.

Är ny här och skall börja med cykling för motionens skull. Men nu är det dags att handla cykelkläder och tänkte höra med er, vart man kan köpa bra kläder?
    Min sambo har köpt kläder från Bikester och är nöjd med det. Själv så blir det mycket grus och skogsvägar för min del.

Häls Edit

Reg.datum
    Oct 2010
    Tack
    9
    Tackad 30 gånger i 25 inlägg

Standard

Nätbutiker som jag har använt mig av och har varit väldigt nöjd med är:

www.bobshop.com
    www.wiggle.com
    www.bike24.com
    www.rosebikes.se

Alla har haft bäst pris på just den varan jag har varit ute efter, eller har haft varan i sitt sortiment över huvud taget, det är därför jag har prövat alla fyra. Alla har erbjudit, i mitt tycke, bra priser och snabb frakt. Men vill du komma billigare undan så finns ju Biltema. Kvaliteten på deras kläder kan jag inte säga något om, men jag vet att det finns de som tycker att deras kläder fyller sin funktion och så får det vara bra med det. Andra tycker om att deras kläder är "rena", utan stora loggor eller spejsiga färger. Sedan är väl Biltemas kläder gissningsvis tillverkade i sweatshops - där får alla själva fråga sig vad de tycker är OK.

3. Denna medlem säger tack till Ilves för detta bra inlägg:

Reg.datum
    Jun 2013
    Tack
    52
    Tackad 15 gånger i 13 inlägg

Standard

Jula kan ha en del bra alternativ. Biltemas tröjor och byxor duger alldeles utmärkt när man är glad nybörjare.
    Crescent Atto 304 2013 samt Felt Z95 Sora STi 2014

Heja Sverige!

Reg.datum
    May 2016
    Tack
    0
    Tackad 1 gång i 1 inlägg

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ilves Visa inlägg
    Nätbutiker som jag har använt mig av och har varit väldigt nöjd med är:

www.bobshop.com
    www.wiggle.com
    www.bike24.com
    www.rosebikes.se
    Hejsan,
    Jag köper ofta sportskläder på http://www.ellos.se/. Ellos kläder kan vara dyra. Men vill du komma billigare så finns rabatter på nätet som t.ex. http://promocodius.com/se/butiker/ellos-rabattkod I slutan av veckan jag köpte en snygg jacka. Jag är mycket glad

Standard

Jag brukar köpa cykelkläder på https://www.zalando.se/kvinna-home/. Ett stort val och bra priser. Köpte många grejer där och blev jätteglad.

Reg.datum
    Oct 2011
    Tack
    59
    Tackad 60 gånger i 54 inlägg

Standard

Nu är det ju skillnad på cykelkläder och sportkläder, cykelkläder är designade så att dom är lite tätare för att det inte skall blåsa rakt igenom dom utan bara lite lagom, förr i tiden när cykelkläder inte var så vanliga fick man rådet att placera en tidning innanför jackan (och tidningarna hade ju större format på den tiden) så det är inte att bara ta vilka sportkläder som helst.

Själv kan jag inte råda var man skaffar cykelkläder eftersom jag har en trike vilket kräver en annan garderob än en upprätt cykel (eller uppfel som vi säger) så mina kläder kommer från speciella recumbent-butiker i Kanada, Slovenien och från en klubb-butik i Sverige.

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29
    Tackad 34 gånger i 29 inlägg

Standard

Ja cykla i vanliga kläder går ju inte.

9. Denna medlem säger tack till mumrik för detta bra inlägg:

Liknande ämnen

1. Hjälp med cykelkläder
    By jacobsthlm in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2013-09-26, 14:44
  2. Klippa och sy cykelkläder?
    By CR in forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-11-10, 18:59
  3. Cykelkläder
    By Cathrine in forum Landsväg / Racer / Cross
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-04-02, 17:46
  4. Cykelkläder
    By Stefan in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-16, 11:43
  5. Cykelkläder
    By Cander in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 07:38

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!