Visar resultat 1 till 3 av 3
    Reg.datum
    Nov 2011
    Tack
    18
    Tackad 38 gånger i 34 inlägg

Standard Kyla + aktivitet = snor

Med åren tycker jag det blir mer tydligt att vid aktivitet i kyla börjar näsan snora mer och mer; får ständigt blåsa rent under cykling även om jag inte hårdtränar. Näsan slutar rinna rätt snabbt när jag kommer in i värmen efter aktiviteten. Brukar använda Nosoil för att undvika torra slemhinnor.
    Har ni andra liknande erfarenhet?
    Har någon bra tips för att reducera snorandet?

Reg.datum
    Oct 2011
    Tack
    60
    Tackad 64 gånger i 58 inlägg

Standard

Det hela beror på att ansiktet blir kallt detta tolkar kroppen som att det blåser då ökar den tårproduktionen för att ögonen inte skall torka, dom överflödiga tårarna går via den s.k. tårkanalen från ögonvrån in till näsan. Enda sättet att tacka detta är att skydda ansiktet för kylan, inklusive ögonen dvs. ansikstmask och skidglasögon alltså.

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    19
    Tackad 11 gånger i 10 inlägg

Standard

Citat Ursprungligen postat av CR Visa inlägg
    M
    Har ni andra liknande erfarenhet?
    Har någon bra tips för att reducera snorandet?
    På a svarar jag "ja", på b "nej"... Har en rejäl snorproduktion jag med, så fort jag kommer utanför dörren och rör mig snabbare än stillestående. Men är bra på sportsnyt!

Liknande ämnen

1. OT: Batteri - kyla
    By starhawk in forum Övriga cykeltyper
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 12:50

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!