Visar resultat 1 till 7 av 7
    Reg.datum
    Nov 2009
    Tack
    426
    Tackad 331 gånger i 266 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard Julmat & Lättja

Jaha, då var det dags igen. Julen kommer tidigare för varje år, i motsats till den vita snön. Som åtminstone i södra Sverige, där den kanske helt uteblir. Såg att det redan i oktober gjordes reklam för att äta Julbord. Men, som talesättet lyder: "Det som krokigt skall bli, skall krökas i tid".

Tips till alla: Gå inte på alla kommersiella knep. Låt er inte luras av mediabruset. Nu den sista november har vi alla matats av reklam, reklam, reklam. Inte minst i TV, brevlådereklam, tidningar, samt på nätet. Undrar hur dom stackars tomtarna mår?!

Personligen har jag lärt mig att aktivera ett filter, emot eländet. Detta eftersom, det helt enkelt är jobbigt att ständigt bombarderas av meningslös propaganda, för något jag absolut inte vill ha!

Förstör då detta julen? Ja, enligt min uppfattning gör det faktiskt det! Sveriges Jul, var ifrån början firandet av vintersolståndet och där tillhörande offergåvor. Naturligtvis vill ingen ha tillbaka Asatiden/Tron. Men den aggressiva kommersen, drabbar våra barn hårt och borde inte behöva pågå från Okt-Dec.

Tycker årets julklapp, borde vara följande: "Ett eget program att sköta om sin kropp. Må bra i mörkret. Planera nästkommande år och inte falla i julfresternas alla fallgropar.
    Senast redigerad av Sageborn den 2015-11-30 klockan 18:12

Reg.datum
    Oct 2014
    Tack
    0
    Tackad 1 gång i 1 inlägg

Standard

Förökar sedan några veckor tillbaka komma tillbaka i matchvikt. Har en app där jag ska fulla ätna/druckna kalorier och detta kan sedan dras av mot träning. Blir uppenbart att julbord och annat blir en minuspost. Eller ska det skrivas pluspost med tanke på antalet förbrukade kalorier är mindre en förbrukade.

Så min julklapp blir spinning och nöjet av se framemot sommarens cykling.

Fast jag har även önskat nya hörselskydd med radio och en ny klocka.

Reg.datum
    Oct 2011
    Tack
    60
    Tackad 64 gånger i 58 inlägg

Standard

Förra året räknade jag kallt med att gå upp några kilo i samband med julen, och åt det jag ville. Resultatet blev: Ingen skillnad! Så i år kör jag på i samma stil, inledde julbaket med Lussebullar i lördags och åtminstone ett bak till blir det, och sen skall det bakas Vörtbröd för skinka på vört är ju så gott. Vad Julbord beträffar så bjuder jobbet på den så varför avstå? det är bara att lära sig att inte överäta så blir det en trevlig tillställning. Reklamen har i stort sett gått mig förbi, det enda jag blev irriterad på är Black Friday reklamen i tidningarna, man blev ju alldeles svart om fingrarna! och nu försöker dom utöka det hela med Cyber week eller vad dom kallar det men det är tack och lov inte lika mycket trycksvärta i den reklamen.

Reg.datum
    May 2013
    Tack
    295
    Tackad 34 gånger i 33 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard

bara till att äta gott och träna hårt vikten inga problem

Reg.datum
    Oct 2011
    Tack
    60

Standard

Citat Ursprungligen postat av MR Craft Visa inlägg
    bara till att äta gott och träna hårt vikten inga problem
    Jag äter gott och tränar inte alls men vikten är inga problem, så träningen kanske inte har någon betydelse

Reg.datum
    May 2013
    Tack
    295
    Tackad 34 gånger i 33 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard

beror på hur man ser på sin vikt eller??

Reg.datum
    Oct 2011
    Tack
    60

Standard

Citat Ursprungligen postat av MR Craft Visa inlägg
    beror på hur man ser på sin vikt eller??
    I och för sig, i mitt fall är det så att jag äter vad jag vill och vikten står still, den flaxar ett par kilo upp och ner men hela tiden runt samma punkt.

Liknande ämnen

1. JULMAT
    By Sageborn in forum Kost och hälsa
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2014-11-14, 07:55

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!