Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 11 till 17 av 17
    Reg.datum
    Nov 2013
    Tack
    9
    Tackad 24 gånger i 23 inlägg

Standard

@starhawk.

En av dina källor skriver att cykling ger upphov till "minskad impotens", det är väl bra?
    Jag undra om han förstår de texter han läser! Dessutom fortsätter han att cykla, han verkar inte fästa stor tilltro till vad han läser!

2. Denna medlem säger tack till BengtG för detta bra inlägg:

Reg.datum
    Oct 2011
    Tack
    60
    Tackad 64 gånger i 58 inlägg

Standard

Citat Ursprungligen postat av MR Craft Visa inlägg
    Cyklister är överrepresenterade vad det gäller besvär från den regionen vad jag hört, även när det gäller cancer, vi har ju Lance Armstrong som exempel. Problemet går tillbaka till cykelsadeln som ingalunda är en idealisk sittplats.

vad har du för källa det detta
    Eftersom du frågar har du uppenbarligen inte läst länkarna ordentligt det står om det i första länken.

Reg.datum
    Oct 2011
    Tack
    60

Standard

Citat Ursprungligen postat av BengtG Visa inlägg
    @starhawk.

En av dina källor skriver att cykling ger upphov till "minskad impotens", det är väl bra?
    Jag undra om han förstår de texter han läser! Dessutom fortsätter han att cykla, han verkar inte fästa stor tilltro till vad han läser!
    Du har aldrig tydligen aldrig hört talas om tryckfelsnisse, enligt ordboken= skämtsam benämning på fantasiväsen som föranleder tryckfel, ordet är belagt sedan 1895 - slut på lektionen!

Om man inte är tillräckligt flexibel i hjärnan så kör man på i gamla vanliga fotspår, det är väl därför han fortfarande cyklar (jag förutsätter här att han cyklar en DF-cykel). Men som jag skrev tidigare kan man fortsätta att cykla utan att utsätta sig för dom riskerna nämligen i en liggcykel. Själv bytte jag av helt andra skäl till en liggcykel och fick på köpet: ingen smärta i ändalykten, axlar och rygg och även minskad risk för problem i nedre regionen.

Reg.datum
    May 2011
    Tack
    1
    Tackad 3 gånger i 3 inlägg

Standard

Var inne och kollade Netdoktorns svar; Det är inte alltför ovanligt att någon gång ibland få blod i sperma och det var inte något tecken på sjukdom, kan bero på någon liten bristning på vägen från sädesblåsan. Men om man är 60+ är det ändå en god idé att
    ta ett PSA-prov för att få reda på om prostatan är förstorad eller ej.
    Nu vet jag inte om sädesledaren ligger så att den kan komma i kläm av trycket från sadeln, men det är inte en otänkbar förklaring med tanke på netdoktorns svar.

Fö tror jag inte att cykling och nötandet från sadeln skulle kunna påverka uppkomsten av cancer och LA är ett specialfall som vi kan lämna utanför det här.

Vad beträffar Vätternrundan kan jag bekräfta att området från penis till roten var bortdomnad och det dröjde nästan en vecka innan det kändes normalt igen. Först var jag orolig att det skulle ha skadat hela paketet, men det visades sig dessbättre felaktigt, då jag så småningom blev far till två barn. (detta hände för över 30 år sedan)

Reg.datum
    May 2013
    Tack
    295
    Tackad 34 gånger i 33 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard

@Starhawk tror inte på allt du läser och vad för är du emot cykling

Reg.datum
    Oct 2011
    Tack
    60

Standard

Citat Ursprungligen postat av MR Craft Visa inlägg
    @Starhawk tror inte på allt du läser och vad för är du emot cykling
    Vad får dig att tro att jag är emot cykling? Jag har visserligen slutat med tvåhjulingar men cyklar fortfarande på min trike.

Reg.datum
    May 2011
    Tack
    1
    Tackad 3 gånger i 3 inlägg

Standard

Liggcykel eller annan typ av cykel kan vi lämna utanför det här och diskutera i en annan tråd. Frågan gällde om trycket från sadeln kan åstadkomma blod i urin eller sperma, det var inget som netdoktorn tog upp i sitt svar som en tänkbar anledning.

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!