Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 21 till 27 av 27
    Reg.datum
    Nov 2009
    Tack
    426
    Tackad 331 gånger i 266 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard

Tjenare igen "Mr Craft"

Vill inleda med att citera Jacob Gudiol, som du hänvisar till: "Arbetet som krävs för att motbevisa skitsnacket, är mångdubbelt större än arbetet, som krävs för att hitta på skit!"

Jodå det låter ju bra. Men när buken hänger under livremmen och sista hålet i remmen är använt, är detta säkert en klen tröst för dom flesta olycksbröder/systrar.

Vi som cyklat i decennier, vet att ovanstående "Författare", yrar i nattmössan!

Ingenting är enklare än att mäta sina lårmusklers omkrets över tid. Allt som behövs är ett måttband. Benmusklerna råkar ju vara dom muskler, som cyklister använder som motor och dessa kan man påverka med träning, samt proteinintag. Lägger man till midjemått/vågkontroll, finns inga som helst tveksamheter, sett över tid. Är viktökningen stadig, kommer den också att fortsätta. Kan garantera att jag diskuterat detta med många cyklister genom åren!

Reg.datum
    May 2013
    Tack
    295
    Tackad 34 gånger i 33 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard

bättre att gå efter midjemåttet än vågen

Reg.datum
    Mar 2012
    Tack
    15
    Tackad 56 gånger i 43 inlägg

Standard

Jag tror inte att man egentligen skulle behöva mäta alls. Det handlar väl mer om hur man mår, hur god hälsa man har? Det är så klart inte alldeles lätt att se att man är på väg åt fel håll om man under tjugo år eller mer går upp ett kilo om året, men visst säger spegeln minst lika mycket som måttbandet och definitivt mer än vågen.

Reg.datum
    Mar 2007
    Tack
    1
    Tackad 60 gånger i 50 inlägg

Standard

Citat Ursprungligen postat av cocuyo Visa inlägg
    Jag tror inte att man egentligen skulle behöva mäta alls. Det handlar väl mer om hur man mår, hur god hälsa man har?
    Jag antar att de flesta av de överviktiga mår bra? Problemet med dålig kosthållning och dålig skötsel av hälsan, får man betala i slutet av sitt liv. Och oftast först efter man är 60+. Det är väl en av anledningarna att många inte bryr sig, då eventuella problem ligger långt fram i tiden. Och det är inte heller säkert att man drabbas.

Sedan håller jag med om att spegeln inte ljuger.
    mvh
    Markku
    http://msaweb.se/Cykel/

Reg.datum
    May 2013
    Tack
    295
    Tackad 34 gånger i 33 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard

Jag antar att de flesta av de överviktiga mår bra?

det tror inte jag bodde vara i varje mäniskas intresse att hålla sig i form

Reg.datum
    Mar 2007
    Tack
    1
    Tackad 60 gånger i 50 inlägg

Standard

Jag är ganska övertygad om att överviktiga inte på allvar tycker att sin övervikt är ett problem. Många av dessa försöker nog att banta, men många (flesta?) misslyckas. Och när det enda (?) problem är utseendet, så får det vara.

Men jag personligen orkar inte bry mig om hur folk ser ut, men det är för sorgligt att de inte sköter om sin kropp bättre. Det viktigaste det har.
    mvh
    Markku
    http://msaweb.se/Cykel/

7. Denna medlem säger tack till MarkkuS för detta bra inlägg:

Reg.datum
    Jul 2011
    Tack
    85
    Tackad 102 gånger i 77 inlägg
    Blog Entries
    2

Standard

Tror många har för mycket vatten i sina kroppar, vatten är det första som ryker när man börjar gå ner i vikt.

Liknande ämnen

1. Svar: 71
    Senaste inlägg: 2015-05-22, 18:54
  2. Träning - myter och sanningar
    By MacTommy in forum Träning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-03-05, 13:44
  3. Positiva erfarenheter kring kost och träning
    By Albert in forum Kost och hälsa
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-01-27, 17:49
  4. Kost tillskott?
    By bebbe in forum Kost och hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-28, 08:48
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 00:00

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!