Sidan 1 av 9 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 10 av 88
    Reg.datum
    Apr 2014
    Tack
    4
    Tackad 1 gng i 1 inlgg

Smile S hr frlpte trningsveckan!

Hittade ingen sdan hr lngkrartrd (dvs med en massa inlgg under lng tid).
    S... jag blir frste man ut...

Bakgrund:
    Bodde nstan p cykeln i mina yngre r tills man tog krkort, d dalade det rejlt.
    Skadade ryggen i slutet av 1990-talet och har dragits med en massa problem sedan dess...
    Men har hela tiden trnat i olika former under ren...
    dock har mitt cyklande begrnsats till max ca 10min lugn cykling/dag tills fr ca en mnad sedan d jag ntligen kunde ka.
    S...
    Frn i sndags till idag s har jag lyckats cykla fljande:
    snd. 11km
    mnd. 11km + 5km /motionscykel
    tisd. 11km
    onsd. 11km
    Torsdag - Vilodag
    Fred. 10km
    Lrd. 11km

Totalt denna veckan: 70km

Reg.datum
    Jun 2015
    Tack
    0
    Tackad 0 gnger i 0 inlgg

Standard

Jag har cyklat 150 km dom senaste 10 dagarna fr att klara mitt ml att klara en runda p 50 km utan att vara helt slut eftert (Kpte cykeln fr 10 dagar sedan).
    Idag blev det en runda p 18 km och nu brjar det faktiskt knnas som att det r dags att ka p strckan lite.

Reg.datum
    Nov 2009
    Tack
    416
    Tackad 329 gnger i 264 inlgg
    Blog Entries
    1

Standard

Att succesivt vnja kroppen med lngre och lngre strckor, brukar vara ett plitligt koncept!

Reg.datum
    Apr 2014
    Tack
    4
    Tackad 1 gng i 1 inlgg

Standard

Citat Ursprungligen postat av Helkama Visa inlägg
    Jag har cyklat 150 km dom senaste 10 dagarna fr att klara mitt ml att klara en runda p 50 km utan att vara helt slut eftert (Kpte cykeln fr 10 dagar sedan).
    Idag blev det en runda p 18 km och nu brjar det faktiskt knnas som att det r dags att ka p strckan lite.
    Mycket bra start!

Reg.datum
    Apr 2014
    Tack
    4
    Tackad 1 gng i 1 inlgg

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sageborn Visa inlägg
    Att succesivt vnja kroppen med lngre och lngre strckor, brukar vara ett plitligt koncept!

Jo, det r ju s man har tnkt... har ju lst en hel del trdar hr s man inte gr alla nybrjarmisstag.
    Kunde idag ka min cykling till 15,6km...

Sageborn... du glmde skriva hur din veckocykling gick...

Reg.datum
    Nov 2009
    Tack
    416
    Tackad 329 gnger i 264 inlgg
    Blog Entries
    1

Standard

Tja.. "Mjlksyra", kul att du frgar. Cyklar aldrig kortare veckostrckor n 20mil p sommaren. Men d sker inte all cykling p racer. Detta eftersom vi helt valt bort bil i vrt hushll. Dock minst en tur p 8-10 mil + per vecka. Grna mer. Detta oavsett vder.

Fr mig r cykling inte bara en livsstil. Fr mig r cykling livet!

Reg.datum
    Apr 2014
    Tack
    4
    Tackad 1 gng i 1 inlgg

Standard

Tackar fr svaret Sageborn!
    Jo, det r klart att man bde r lite nyfiken p hur andra lser sina cykelpass under veckan och det ger ju ocks lite inspiration.
    Kul att du har valt det som livsstil!
    Rknar inte med att jag kan komma upp p en sdan niv... men kan jag hlla de knappt 16km/dag 6dagar i veckan s ligger jag p ca 93km/veckan.
    Och det r jag vldigt njd med.
    Idag regnade det p cykelrundan och vinden var 5-10m/s, men det gick nd rtt fint.

Reg.datum
    May 2013
    Tack
    294
    Tackad 34 gnger i 33 inlgg
    Blog Entries
    1

Standard

hrlig jobbat vad har du fr cykel

Reg.datum
    Apr 2014
    Tack
    4
    Tackad 1 gng i 1 inlgg

Standard

Citat Ursprungligen postat av MR Craft Visa inlägg
    hrlig jobbat vad har du fr cykel
    Tjena! Om det r mig du frgar s ligger min cykel i denna trden:

http://cykelforum.se/threads/6178-Scott-SUB-20-Comfort

Hur frlpte din cykelvecka MR Craft?

Reg.datum
    Aug 2012
    Tack
    36
    Tackad 95 gnger i 90 inlgg
    Blog Entries
    2

Standard

Jag ser normalt inte p cyklingen som trning. Jag tar cykeln till jobbet och gr njesutflykter i den mn jag fr loss tid.

Frra veckan: Mndag, tisdag, torsdag och fredag blev det upptckarrundor p MTB kring stugbyn p Bokens dr vi tillbringade veckan. Bsta turen var sista dagen d jag hittade ut till Kalvn dr jag krnglade runt p stigarna i ver en timme. Vl hemma s fick jag ett par timmar p racern i sndags.

Denna vecka blir det fretrdelsevis jobbpendling ca 24 km enkel resa. Under fina dagar som det ser ut att bli s r det dock stor risk att jag tar lite omvgar.
    Cyklar: Nishiki cityhybrid, HP Velotechnik el-konverterad trike, Giant Anyroad, Cube HT MTB, Cannondale komfortracer, Optima liggracer, Dahon vikcykel (tjnstecykel)

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se r ett svenskt forum och mtesplats fr cyklister. Oavsett om du cyklar p en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel r detta forum fr dig. Stll eller svara p frgor, ls tips, f/ge kprd, lr dig mer om trning, hitta cykellopp att stlla upp i och mycket mycket annat hittar du hr p CykelForum.se, Vlkommen!