Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 21 till 30 av 88
    Reg.datum
    Apr 2014
    Tack
    4
    Tackad 1 gng i 1 inlgg

Standard

Har varit p utlandsresa... men dagen efter s blev det lite ver milen p cykeln.
    Gick frvnansvrt ltt... s jag drog upp tempot i uppfrsbackarna... benen kndes starka.
    S trningen har redan ett lite resultat...
    Skall regna hr idag... s cyklingen fr ske inomhus idag.

Reg.datum
    May 2013
    Tack
    294
    Tackad 34 gnger i 33 inlgg
    Blog Entries
    1

Standard

hrligt kr hrt

Reg.datum
    Apr 2014
    Tack
    4
    Tackad 1 gng i 1 inlgg

Standard

Citat Ursprungligen postat av MR Craft Visa inlägg
    hrligt kr hrt
    He, he...
    Krde en runda p 2mil idag... gick riktigt bra frutom att cykeln brkar...
    Bakhjulet lossnade, bakskrmen gick in i bakhjulet och bromsarna frsts np t.
    Fick rtta hjulet ca 10ggr... hade inga verktyg med mig men kom hem i alla fall.
    S i morgon fr det bli en cykelmeckardag.

Edit: det blev uppehlls vder... s det cyklades utomhus...
    Senast redigerad av Mjlksyra den 2015-07-13 klockan 12:53

Reg.datum
    Jun 2015
    Tack
    2
    Tackad 3 gnger i 2 inlgg

Standard

Jag cyklade 57 km i lrdags vilket r den lngsta tur jag gjort hittills en dryg mnad efter att jag skaffat cykel. Frvnansvrt nog var det inte speciellt jobbigt, och jag knde inte av det dagen efter, s antagligen krde jag fr lngsamt.

Mest landsvg/cykelbana men ocks en svng p skogsstigar Inga ventyr frutom en 30 minuters regnskur som jag var fr otlig att vnta ut s jag cyklade p.

Orken r definitivt bttre nu n fr en mnad sedan. Kul att knna framsteg. Kroppen brjar att vnja sig antar jag.

5. Dessa 2 medlemmar sger tack till Bromsklossen fr detta inlgg:

Reg.datum
    Apr 2014
    Tack
    4
    Tackad 1 gng i 1 inlgg

Standard

Bra jobbat Bromsklossen!

Reg.datum
    Aug 2012
    Tack
    36
    Tackad 95 gnger i 90 inlgg
    Blog Entries
    2

Standard

Gott och blandat blev det frra veckan, dock betydligt frre timmar i sadeln n vad jag hade nskat. I onsdags gjorde hustrun och jag en tretimmarstur med tv fina fikastopp p sm grdar med servering. Torsdag blev en dag med riktigt grisvder. Halva turen i motvind och regn, sedan belning med fika i Vxbo bagarstuga och en retur med vinden i ryggen och betydligt mindre regn. Lrdagen utmrkte sig med ovanligt vackert vder och jag passade p att utforska Skatn utanfr Sderhamn. Platta, men tekniskt utmanande steniga stigar med inslag av klapperstensflt stod p menyn. En smrtsam vurpa fick jag ocks uppleva - tvrstopp mot en sten och jag fick en styrnda i lret just ovanfr knet. En skaplig bulle vxte till under kvllen, men inga andra kvarstende men utver lite mhet. Med tanke p smrtan och bulan hade jag hoppats p ett ordentligt blmrke att visa upp...
    Cyklar: Nishiki cityhybrid, HP Velotechnik el-konverterad trike, Giant Anyroad, Cube HT MTB, Cannondale komfortracer, Optima liggracer, Dahon vikcykel (tjnstecykel)

Reg.datum
    Apr 2014
    Tack
    4
    Tackad 1 gng i 1 inlgg

Standard

Tur att du inte skadade dig vrre mugge!
    Rejla cykelpass ni tar!
    Jag och frugan cyklade 2mil i frmiddags... 14m/s motvind p strre delen av strckan... s det gick inte s fort.
    Men cyklingen fungerade nd bra bortsett frn lite smproblem med bilar som skar in framfr och blockerade cykelstigen helt... rakt framfr nsan...
    Och ven lite gende som inte tittade var de gick... s det fick plingas en del...
    Bromsarna r nu ocks provade och som tur r s tar de bra...

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Tackad 227 gnger i 182 inlgg
    Blog Entries
    9

Standard

Sjlv krde man tv korta intervaller tisdag och onsdag.

Cyklade in till jobbet fr att ta emot varor p tisdagen och lnade ut programmeringsutrustning p onsdagen... 34km ToR varje dag, dock med litet stopp innan vid jobbet, innan man vnde hemt. Onsdagen bjd p rekordtid in med "vintercykeln"... ca 35min p 17km och stopp vid en massa rdljus och turister.
    "Fr en generation sedan behvde mnniskan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behver de motion." Johan Teandersson, Sebastian Pemsel eller ?...

Fotoalbum p WAW Velomobil som rullar i Stockholm... http://velocity.h-by.se

Reg.datum
    May 2013
    Tack
    294
    Tackad 34 gnger i 33 inlgg
    Blog Entries
    1

Standard

Citat Ursprungligen postat av MacTommy Visa inlägg
    Sjlv krde man tv korta intervaller tisdag och onsdag.

Cyklade in till jobbet fr att ta emot varor p tisdagen och lnade ut programmeringsutrustning p onsdagen... 34km ToR varje dag, dock med litet stopp innan vid jobbet, innan man vnde hemt. Onsdagen bjd p rekordtid in med "vintercykeln"... ca 35min p 17km och stopp vid en massa rdljus och turister.
    hrligt ver 30 i snitt d

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Tackad 227 gnger i 182 inlgg
    Blog Entries
    9

Standard

S snabb r jag p en trtt Team Sportia cykel allts... om och nr jag vill... D frstr jag varfr inte s mnga cyklade om mig, varken till eller frn jobbet.

Hmmm... undra hur fort det hade gtt p racern eller liggcykeln med de snygga benen tokvevandes...
    "Fr en generation sedan behvde mnniskan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behver de motion." Johan Teandersson, Sebastian Pemsel eller ?...

Fotoalbum p WAW Velomobil som rullar i Stockholm... http://velocity.h-by.se

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se r ett svenskt forum och mtesplats fr cyklister. Oavsett om du cyklar p en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel r detta forum fr dig. Stll eller svara p frgor, ls tips, f/ge kprd, lr dig mer om trning, hitta cykellopp att stlla upp i och mycket mycket annat hittar du hr p CykelForum.se, Vlkommen!