Sidan 2 av 9 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 11 till 20 av 88
    Reg.datum
    Apr 2014
    Tack
    4
    Tackad 1 gng i 1 inlgg

Standard

Hej mugge!
    Inte jag heller egentligen...
    Men d trden hamnade i den kategorin p forumet s fick den heta s.
    Gillar ocks att det r njes cykling som har en trnings bieffekt...
    Idag cyklade jag ca 16km... 1/3 av strckan (frsta delen) var i direkt motvind 12m/s och det hll p att f mig att tappa modet.
    Men nr jag bytte riktning och fick vinden frn sidan igen s gick det mycket lttare.
    Cyklade min i denna omgngen lngsta strcka idag och hade dessutom snabbaste tiden... s man kan f lite kondis p 10 cykeldagar.

Reg.datum
    Aug 2012
    Tack
    36
    Tackad 101 gnger i 95 inlgg
    Blog Entries
    2

Standard

Motvind kan vara riktigt surt att ha att gra med. Srskilt om man sitter p en upprt cykel, p en liggcykel pverkas man inte alls i samma grad.

Bra om man kan vlja att brja i motvind s kan det bli riktigt kul t andra hllet. Tidigare i vr gjorde jag en tur upp till en av de hgsta punkterna man kan n p landsvg i min kommun. Dock under omvnda frhllanden, dvs medvind ut (ca 10 m/s). Det r ca 450 ackumulerade hjdmeter dit och det tog 80 minuter upp dit och 110 minuter ner hem igen. Det var mentalt ganska jobbigt den sista biten, men jag fick med mig mnga vrdefulla erfarenheter. Genom att tvinga mig att cykla sammanhllet och disciplinerat vad gller intensiteten s blev motvinden fullt hanterbar. Vanligt annars i motvind r att man vill kunna fortstta hlla samma vxel och kadens vilket innebr att man i praktiken kr ganska elaka intervaller med ondigt hg intensitet under vindbyarna. Fr en mer behaglig resa s br man var mycket mer alert p att vxla och lta farten g ner nr vinden kommer.
    Cyklar: Nishiki cityhybrid, Giant Anyroad, Cube HT MTB, Cannondale Synapse, Optima liggracer, Dahon vikcykel (tjnstecykel)

Reg.datum
    Apr 2014
    Tack
    4
    Tackad 1 gng i 1 inlgg

Standard

Tackar s mycket mugge fr att du delar med dig av dina erfarenheter!
    Frsker ocks vara noga med att cykla rtt... det sitter inte helt i ryggraden n s man fr vara uppmrksam p rrelserna.
    Cyklade 16km idag... puh vad det var varmt ute...
    Vgde mig fre/efter cyklingen= -700g
    Imorgon r det vilodag...

Reg.datum
    May 2013
    Tack
    296
    Tackad 34 gnger i 33 inlgg
    Blog Entries
    1

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mjlksyra Visa inlägg
    Tjena! Om det r mig du frgar s ligger min cykel i denna trden:

http://cykelforum.se/threads/6178-Scott-SUB-20-Comfort

Hur frlpte din cykelvecka MR Craft?
    tjena kr lite lungnare nu efter VR idag blev det 4.7 mil i vrmen har inte ont av den

Reg.datum
    Jun 2015
    Tack
    2
    Tackad 3 gnger i 2 inlgg

Standard

Fr mig blev det 28 soliga km idag. Fast det blev mest finkrning. Tog mig ut till Blockhusudden vid stra Stockholm. Jag stannade dr och bara log att sommaren kommit p allvar. P vgen hem via norra Djurgrden blev det lite mera tempo, men ingen tokkrning.

Tanken r att under Juli ka distansen efter hand s man kan kra en 3-4 timmar utan att vara slut dagen efter.

thumb_IMG_0582_1024.jpg
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Reg.datum
    Jun 2015
    Tack
    0
    Tackad 0 gnger i 0 inlgg

Standard

21km idag och avslutade med lite myscykling genom Strngns gsthamnar d det va lite raggarbilstrff och liveband p plats i sommarens kvllssol.
    Jkla varm dag!

Reg.datum
    Apr 2014
    Tack
    4
    Tackad 1 gng i 1 inlgg

Standard

Citat Ursprungligen postat av MR Craft Visa inlägg
    tjena kr lite lungnare nu efter VR idag blev det 4.7 mil i vrmen har inte ont av den
    Jsses... Ja, vtternrundan hade varit en hjdare att f delta i.
    Det var lite mitt eget fel med vrmen... t ingen frukost och drack bara lite te innan cyklingen.
    Och har inte nn dryck med mig... fr nog brja ha med det...
    min 16km runda p kuperad landsvg tar strax under timman att kra... tiden minskar fr varje gng jag cyklar... sist stannade klockan p 56min.
    Kommer snart att byta runda till en +2mils runda...

Reg.datum
    Apr 2014
    Tack
    4
    Tackad 1 gng i 1 inlgg

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bromsklossen Visa inlägg
    Fr mig blev det 28 soliga km idag. Fast det blev mest finkrning. Tog mig ut till Blockhusudden vid stra Stockholm. Jag stannade dr och bara log att sommaren kommit p allvar. P vgen hem via norra Djurgrden blev det lite mera tempo, men ingen tokkrning. Tanken r att under Juli ka distansen efter hand s man kan kra en 3-4 timmar utan att vara slut dagen efter.
    Ser ju fantastiskt fint ut! Min runda r i lite mer skogstrakter...
    skog.jpg

Det var ett maffigt ml du har satt upp!

Reg.datum
    Apr 2014
    Tack
    4
    Tackad 1 gng i 1 inlgg

Standard

Citat Ursprungligen postat av Helkama Visa inlägg
    21km idag och avslutade med lite myscykling genom Strngns gsthamnar d det va lite raggarbilstrff och liveband p plats i sommarens kvllssol.
    Jkla varm dag!
    Jag hoppas ocks jag kommer att kunna cykla den strckan p mina rundor inom nn vecka.
    Benen brjar bli starkare och syresttningen funkar vsentligt bttre.
    Dock har man fortfarande nybrjarben d det fortfarande svider i benen i backarna...
    Trevlig avslutning p din cykling!
    Fr tillfllet r det inte s mycket sdan aktivitet hr i omrdet... men det kommer under semestern.

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Tackad 229 gnger i 183 inlgg
    Blog Entries
    9

Standard

D fr man se om en ny era i familjen har intrffat... trning tillsammans med familjen.

Tog med frugan ut p frsta svngen p hennes nyinskaffade racer. Bidde ca 12km fr att knna efter hur broms och vxlar fungerar. Innan vi startade s tyckte hon att jag skulle ta det lite lugnt... tjena... Nr hon pinnade p s fick jag sjlv lgga p en rem fr att hnga p.

Hon trnar kondition 2 pass i veckan och sen mycket promenader. Innan s sprang hon 3 dagar i veckan 8-10km + gymmet innan foten satte stopp. Ska bli intressant och se hur ftterna mr om vi brjar kra lite mer frekvent och lngre. Gller bara att det ska bli lite svalare eller s fr man ta sig lite kvllsturer.

Annars s sg hon otroligt avslappnade ut p sadeln, vi ska vnda styrstammen till en brjan s hon kommer upp lite mer i verkroppen tills hon brjar vnja sig. Men en frjd att se henne kra p.
    "Fr en generation sedan behvde mnniskan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behver de motion." Johan Teandersson, Sebastian Pemsel eller ?...

Fotoalbum p WAW Velomobil som rullar i Stockholm... http://velocity.h-by.se

11. Denna medlem sger tack till MacTommy fr detta bra inlgg:

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se r ett svenskt forum och mtesplats fr cyklister. Oavsett om du cyklar p en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel r detta forum fr dig. Stll eller svara p frgor, ls tips, f/ge kprd, lr dig mer om trning, hitta cykellopp att stlla upp i och mycket mycket annat hittar du hr p CykelForum.se, Vlkommen!