Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 11 till 17 av 17
    Reg.datum
    Jul 2014
    Tack
    0
    Tackad 1 gång i 1 inlägg

Standard

Jag känner bara till sträckorna i Skåne. Där de är bilfria, är de det i den meningen att att det är gång- och cykelbana intill bilväg. Så korsningar och utfarter finns det ju gott om.

I Halland är det kanske mer bilfritt på riktigt.

Av hemsidan framgår att syftet inte är att man ska kunna ta sig fram snabbt och enkelt, utan att det är en cykelturistled. Inte i första hand avsedd för cykling, alltså.

Nä, nu låter jag väldigt gnällig Förlåt.

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29
    Tackad 35 gånger i 30 inlägg

Standard

Den följer säkert kusten, in och ut längs havsvikarna. Den verkar ha en slags loop också, om den här bilden stämmer.
    http://media.basetool.se/upload/1648...egattleden.jpg

Reg.datum
    Jul 2014
    Tack
    5
    Tackad 20 gånger i 13 inlägg

Standard

Citat Ursprungligen postat av mumrik Visa inlägg
    Den följer säkert kusten, in och ut längs havsvikarna. Den verkar ha en slags loop också, om den här bilden stämmer.
    http://media.basetool.se/upload/1648...egattleden.jpg
    vad konstigt, de bilder jag sett har följt kusten utan extra krokar, t ex:

men men, fin sträcka iaf, blev så inspirerad så jag tänkte köra längs kusten fast en egen sträcka nu norrut istället (Grebbestad)
    Hammerhill Bikers

Reg.datum
    Jul 2014
    Tack
    5

Standard

...jaha, hittade nu en stor bild på officiella hemsidan, ser lovande ut:

http://www.halland.se/uploads/images...r-orginal2.jpg
    Hammerhill Bikers

Reg.datum
    Jul 2014
    Tack
    5

Standard

Häromdagen var jag sugen på en långtur så ställde jag GPS'en på "round trip routing" så den fick hitta på en runda åt mig, ca 80 km tyckte jag var lagom. Så föreslog den södra Gbg och gissa var jag hamnade någonstans, mitt på Kattegattleden! väldigt fin sträcka, från Götet via Askim ner mot Särö och sedan tog jag av hemåt igen (via Kungsbacka/Lindome, riktigt fint!!). Man cyklar på den här gamla banvallen också, bara att mata på, många sådan hinder iofs men skönt att slippa stångas med bilar! Det ska bli riktigt kul att prova hela sedan i sommar!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Hammerhill Bikers

6. Denna medlem säger tack till Sambal Oelek för detta bra inlägg:

Reg.datum
    Nov 2009
    Tack
    426
    Tackad 331 gånger i 266 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard

Tja.. dessa förbannade meningslösa vägbommar! fyller inte någon som helst funktion. Ger bara bilägare på privatvägar en illusion, om att cyklister inte har företräde! Har klagat 100 gånger till Kungsbacka Kommun till ingen nytta. Kan bli så, när det går prestige i saken.

Kuststräckan mellan Göteborg och Frillesås är dock fantastisk och kan rekommenderas till alla.

Tack för dom utmärkta bilderna "Sambal Oelek"!

Reg.datum
    Jun 2015
    Tack
    0
    Tackad 0 gånger i 0 inlägg

Standard

Några fler erfarenheter från Kattegattleden nu när den varit öppen ett par veckor?

Jag är sugen på att cykla Göteborg - Halmstad, men fruktar partier där man tvingas cykla på smala, högtrafikerade vägar.

Och jag har inte lyckats hitta information om var dom ställena finns. På ledens hemsida finns mest information om kommersiella "upplevelser" på ledean.

EDIT: Så här skulle bilavspärrningen på banvallen kunnat se ut istället:
    Senast redigerad av skrotkorn den 2015-06-26 klockan 13:16

Tags for this Thread

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!