Visar resultat 1 till 3 av 3
    Reg.datum
    Jul 2014
    Tack
    0
    Tackad 1 gng i 1 inlgg

Standard BstadGteborg (snabbaste!)

Jag undrar om det rkar vara s att ngon p ett enkelt vis kan frklara *snabbaste* vgen mellan Bstad och Gteborg?

Det r vl srskilt delstrckan HalmstadGteborg som jag behver frslag p.

Det finns diverse trevliga och snirkliga "leder" etc genom Halland fr cykelturisten. Men jag tnkte cykla hela strckan p en dag, fort, p racercykel! S landsvg eller bra cykelbanor mste det vara.

Turen grs nog frst till sommaren, s svar mottages tacksamt ven framt majjuni.

Tack p frhand!
    Senast redigerad av Grshopp den 2015-02-09 klockan 15:10 Anledning: rubrik

Reg.datum
    Jul 2011
    Tack
    85
    Tackad 102 gnger i 77 inlgg
    Blog Entries
    2

Standard

Ginstleden kanske ? funderar p den till sommaren t/r lagom mnga mil typ http://www.cykladanmark.se/ginstleden/

Reg.datum
    Aug 2012
    Tack
    36
    Tackad 101 gnger i 95 inlgg
    Blog Entries
    2

Standard

Gamla E6

Ja, det var vl ett kort och koncist svar? ;-)

Jag anvnde helt enkelt garmin-connect och markerade start i Bstad och slut i Mlndal. Fick d upp en rutt som till stora delar fljer den strckning som E6 mste ha haft en gng i tiden. Connect lgger ut rutten p vgar som r ngorlunda cykelvnliga (vljer bort motorvgar och sdant). Ett annat hjlpmedel med ungefr samma funktioner finns hr: http://bikeroutetoaster.com

Jag var hmmad av influensa i helgen och spenderade d tid framfr datorn med att lgga ut mitt sommarprojekt (runt Vttern med start och ml i Hallsberg och strckning via bland annat Ulricehamn, Halmstad och Ljungby). Med utgngspunkt i connects frslag s gick jag sedan ner p detalj och sllade bort mindre attraktiva delstrckor. Hr tog jag hjlp av bland annat google earth och diverse cykelrelaterat material p ntet. En prla jag hittade var Vstra Centralbanan vilket r en banvall som r belagd frn Falkping till Ambjrnarp.
    Cyklar: Nishiki cityhybrid, Giant Anyroad, Cube HT MTB, Cannondale Synapse, Optima liggracer, Dahon vikcykel (tjnstecykel)

Liknande ämnen

1. "Marknadens snabbaste dck"
    By Prellen in forum Cykeldelar och tillbehr
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-30, 17:19
  2. BILTULLAR I GTEBORG
    By Sageborn in forum vrigt
    Svar: 158
    Senaste inlägg: 2012-10-28, 13:48
  3. Gteborg-Halmstad p en dag.
    By Kuosku in forum Lngfrdscykling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-07-18, 07:50
  4. Stockholm - Gteborg
    By Saucepan in forum Lngfrdscykling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-13, 13:37
  5. Cykelhjul i Gteborg
    By Antti in forum Cykeldelar och tillbehr
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 23:29

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se r ett svenskt forum och mtesplats fr cyklister. Oavsett om du cyklar p en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel r detta forum fr dig. Stll eller svara p frgor, ls tips, f/ge kprd, lr dig mer om trning, hitta cykellopp att stlla upp i och mycket mycket annat hittar du hr p CykelForum.se, Vlkommen!