Visar resultat 1 till 8 av 8

Standard Bästa mountainbiken för 6k

Hej, jag letar efter den bästa mountainbiken för mellan 6-7k.
    tacksam för alla Märken, sorter, sidor länkar som har med mountainbike att göra med
    MVH Isaac.

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Tackad 228 gånger i 182 inlägg
    Blog Entries
    9

Standard

Hur har du tänkt att använda den? Underlag, backar, längd på turerna m.m.
    "För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion." Johan Teandersson, Sebastian Pemsel eller ?...

Fotoalbum på WAW Velomobil som rullar i Stockholm... http://velocity.h-by.se

Standard

Citat Ursprungligen postat av mactommy Visa inlägg
    Hur har du tänkt att använda den? Underlag, backar, längd på turerna m.m.
    hade tänkt att cykla mest på grus, barr och lera typ, lite nedför ganska mycket uppför och mycket plant. vet inte riktigt längerna

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Blog Entries
    9

Standard

26", 27" eller 29" på hjulen? Tycker jag beror lite på din längd.

Men för 6-7000kr så får du en cykel med Shimano Deore, hydraliska skivbromsar... låsbar framgaffel.

Denna finns som ett utgångsläge på 29"-hjul http://www.lannasport.se/sv/articles...cott-scale-970 Finns i 3st storlekar, men ser inte någon nytta av att köra en "small"-ram och sen 29"-hjul... Är du kortare så kanske du ska satsa på en 27,5"... Då finns http://www.lannasport.se/sv/articles...iki-blaze-2014

Båda är kända märken med komponenter ifrån Shimano.

Båda dessa cyklarna väger 13,3kg om jag kom ihåg rätt och det är "kampanj" på dessa just nu, så de ligger under 7000kr... fri frakt om du inte bor i närheten och modellerna går att hitta i andra butiker, om man vill klämma på dessa innan. Det finns en uppsjö andra med Shimano Deore i olika priser, men ha lite koll på vikten.
    "För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion." Johan Teandersson, Sebastian Pemsel eller ?...

Reg.datum
    May 2013
    Tack
    294
    Tackad 34 gånger i 33 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard

för 6till 7km kan du lika gärna köpa en biltema mtb

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Blog Entries
    9

Standard

Det är inte 6-7km... det är 6000-7000kr som man vill lägga på cykeln...

Reg.datum
    Aug 2012
    Tack
    36
    Tackad 98 gånger i 93 inlägg
    Blog Entries
    2

Standard

Cube Analog kan du få för just under 7000 på bikester.se. Enligt min uppfattning ett av de mer prisvärda alterantiven till ordinarie pris. Om du kan hitta rätt bland erbjudanden så går det självklart att få mer för pengarna.

Angående vikt så måste 13-14 kg anses som helt ok. För sub 10 kg så får man hosta upp minst 20000 kr. I samband med Långa Lugnet testade jag en Pronghorn 27,5" HT som jag tror låg under 9 kg. Min egen cykel väger in på ca 12,5 kg och jag vill nog hävda att en nedbantning skulle ha ganska marginell betydelse för min cykling. Det är främst om man har långtgående tävlingsambitioner eller om man själv är lätt som en lätt cykel kan kännas mer motiverad.
    Cyklar: Nishiki cityhybrid, HP Velotechnik el-konverterad trike, Giant Anyroad, Cube HT MTB, Cannondale komfortracer, Optima liggracer, Dahon vikcykel (tjänstecykel)

Reg.datum
    Oct 2014
    Tack
    1
    Tackad 4 gånger i 2 inlägg

Standard

Vad blev det för hoj till slut?

Liknande ämnen

1. Bästa navdynamo
    By henriknu in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-03-20, 08:53
  2. Bästa fotpumpen?
    By jonja in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2013-07-18, 12:29
  3. Cykeltrainer - den bästa?
    By jronnblom in forum Köp & Sälj
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-07-04, 19:15
  4. Bästa gps kartorna
    By RichardLindquist in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-03-24, 19:20
  5. Bästa baklyset
    By Left-footer in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-28, 17:16

Tags for this Thread

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!