Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 11 till 20 av 60

Ämne: Dagens rätt

Reg.datum
    Oct 2011
    Tack
    60
    Tackad 64 gånger i 58 inlägg

Standard

Det var några personer på jobbet som skulle gå till ett Sushi-ställe och frågade mig om jag var intresserad, jag svarade att eftersom jag inte var en fiskmås så åt jag inte rå fisk, han frågade då om jag åt inlagd sill som enligt honom också var rå fisk, men där bedrog han sig inlagd sill och gravad lax är exempel på Kemiskt tillagad mat, det är inte bara upphettning som innebär tillagning

Reg.datum
    Jul 2013
    Tack
    5
    Tackad 8 gånger i 7 inlägg

Standard

Citat Ursprungligen postat av mumrik;
    Äter du couscousen rå och omeletten som smet? Allt utom frukten är ju tillagat. T.o.m. havregrynen som är ångvalsade. "Tillagades" de inte skulle de härskna mycket snabbt. Havre gör det. Gravning är också tillagning även om inte med upphettning.

Inte för jag vet varför det spelar roll, men...
    Asg... jaha ja... och skall man vara riktigt petig är inte banan en frukt utan ett bär...

Jag skall konsultera en copywriter i mitt nästa foruminlägg.
    När inte vetenskapen räcker till - gå på känn!

Reg.datum
    Mar 2013
    Tack
    29
    Tackad 36 gånger i 31 inlägg

Standard

Det var inte menat som kritik, förlåt om jag formulerade mig dumt.
    Jag blev bara nyfiken eftersom du verkade tycka det var positivt att inte så mycket var tillagat. Jag är intresserad av olika kostmodeller och började fundera om du höll på med nåt sånt och i så fall vad och så fick jag inte ihop det.

Reg.datum
    Nov 2009
    Tack
    426
    Tackad 331 gånger i 266 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard

Ahhh...Lördag igen!

Idag ugnsgrillad Tunastek, med hemmagjord Garam Masala och indisk potatiscurry. Garanterat starkt.

Reg.datum
    Nov 2009
    Tack
    426
    Blog Entries
    1

Standard

Citat Ursprungligen postat av starhawk Visa inlägg
    Det var några personer på jobbet som skulle gå till ett Sushi-ställe och frågade mig om jag var intresserad, jag svarade att eftersom jag inte var en fiskmås så åt jag inte rå fisk, han frågade då om jag åt inlagd sill som enligt honom också var rå fisk, men där bedrog han sig inlagd sill och gravad lax är exempel på Kemiskt tillagad mat, det är inte bara upphettning som innebär tillagning
    Hm...

Su/Shi, betyder "Vinägersmaksatt ris". Har mao, inget att göra med rå fisk! Även om många i Sverige tycks tro detta.

Faktiskt, kan norirullar / Nigiri, i praktiken innehålla vad som helst.

Käkar dessutom ibland på mina cykelresor till Göteborg, på en Su/Shibar vid Järntorget, (Hälsobaren), som har ett alternativ, som heter; "No Rå Fish", vilket betyder att fisken i form av: "Japansk ål, Krabba, samt vitfisk, är tillagad. Föredrar dock den råa varianten, (är väl fiskmås)!

Käket ikväll 1:a advent:

Varmrökt hel Sik, Kokt mandelpotatis, Hovmästarsås.

Kan livet bli bättre?

Reg.datum
    May 2013
    Tack
    296
    Tackad 34 gånger i 33 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard

baconlindad kyckling filé med rotfukter fin som fan

Reg.datum
    Nov 2009
    Tack
    426
    Blog Entries
    1

Standard

Lucia:

Vitlöksgratinerad Hasselbackpotatis med laxfärsbiffar, grönpepparsås och ugnsgrillad tomat!

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Tackad 229 gånger i 183 inlägg
    Blog Entries
    9

Standard

Idag blir det vegitarisk... En dag försenad p.g.a. Luciatåg på skolan så blir det torsdagspannkakor ikväll istället... med tårta som efterrätt.
    "För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion." Johan Teandersson, Sebastian Pemsel eller ?...

Fotoalbum på WAW Velomobil som rullar i Stockholm... http://velocity.h-by.se

Reg.datum
    May 2013
    Tack
    296
    Tackad 34 gånger i 33 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard

fredag betyder tacos

Reg.datum
    Jul 2013
    Tack
    33
    Tackad 43 gånger i 39 inlägg

Standard

Idag blev det min patenterade chili . Det betyder ungefär ta det som blev över i kylen och rör ihop till en salig röra!!!! 1kg blandfärs, vita bönor, grön och gul paprika, habanero, en burk hot chunky salsa, massor med lök, vitlök, krossade tomater och toppa det med rikligt med chilipulver och cayennepeppar!!!! Gott som faan, billigt som få och räcker 4 dagar för 2 personer .

Liknande ämnen

1. Hjälp mig rätt i slangdjungeln
    By Johan Nilsson in forum Cykeldelar och tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-09, 18:22
  2. Dagens repa
    By Sgt.Sauna in forum Pendling
    Svar: 123
    Senaste inlägg: 2013-04-02, 15:01
  3. Träna rätt hur?
    By Petlam in forum Träning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-16, 08:24
  4. Hjälp me rätt val
    By mq_photo in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 12:56
  5. Rätt köp i cykeldjungeln
    By AndreasH in forum Övriga cykeltyper
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 07:35

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!