Visar resultat 1 till 6 av 6
    Reg.datum
    Jun 2012
    Tack
    40
    Tackad 101 gånger i 80 inlägg

Standard Tempopinnar på en mtb

Ngn som testat och kan ge lite feedback, jag tänkte mig att under årets kallaste del så cyklar jag mycket lvg på mtb´n och det känns initialt som om det skulle gå.

Reg.datum
    May 2012
    Tack
    13
    Tackad 10 gånger i 9 inlägg

Standard

Går gör det nog. Hade pinnar på min helstela en dag eller två innan dom åkte på racern istället. Nu kör jag fultempo (underarmarna på styret) vid behov.

Ska du montera reglage på pinnarna? Kanske inte passar till mtbväxlar.

En sak till, dom kan vara ganska mycket ivägen när man ska montera tex lampor
    Senast redigerad av Banvallen73 den 2013-09-12 klockan 07:56

Reg.datum
    Jun 2012
    Tack
    40
    Tackad 101 gånger i 80 inlägg

Standard

Nä jag skiter i reglage och jag ska i så fall bara testa när jag inte har lampor. Det ska vara såna som är lätta att montera av och på. Lampan fram sitter med gummiband och batteriet i ryggfickan så det tar ingen plats. Jag kör ibland med hjälmlampa åxå en Silwa trailrunner som lyser som attan och då blir ju styret helt rent.

Reg.datum
    Jun 2012
    Tack
    12
    Tackad 30 gånger i 25 inlägg

Standard

Många kör så, så det går med fördel. Speciellt de som glr triathlon light monterar tempobåge på hybrider etc.

Reg.datum
    Oct 2011
    Tack
    60
    Tackad 64 gånger i 58 inlägg

Standard

Millediablo tänk bara på att hjämlampan inte räknas som ett cykellyse i juridisk mening, det måste vara ett lyse fast monterat på cykeln för att gälla.

Vanliga reglage passar väl inte så bra på dom där, det är väl därför Bar End Shifters blivit så populära bland triathlon utövare, har själv monterat BES på min trike och är mycket nöjd med dom, växlar väldigt mjukt och exakt

Reg.datum
    May 2013
    Tack
    296
    Tackad 34 gånger i 33 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard

helt klart 1+ på hjälmlampa

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!