Sidan 1 av 39 12311 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 10 av 386

Standard Hll er borta frn vgarna.

Hej reggade mig hr bara fr att faktiskt ge er ett litet tips om ni inte vill bli nerdrnkta i spolarvtska i sommar. hll er borta frn de stora vgarna! speciellt om det finns en cykelvg vid sidan av vgen. konstigt nog r det alltid folk med sdana dr "rejsingcyklar" och tighta triker som kr och blockerar trafiken och r i vgen. och ni kan inte klaga p att cykelvgarna r i dligt skick fr d fr ni fan ta och skaffa mountaingbike s fr ni lite trning istllet.

s mitt tips hll er borta annars kommer jag och mnga andra bilburna trafikanter gra eran resa mindre trevlig.

PS tmde ca 12 liter spolarvtska p en p vgen hem frn jobbet idag som just inte ville ta cykelvgen som var 4 meter t sidan.
    Senast redigerad av MacTommy den 2013-05-17 klockan 17:46 Anledning: Uppdaterar sprket...

Reg.datum
    May 2012
    Tack
    13
    Tackad 10 gnger i 9 inlgg

Standard

Tror inte det r mnga som frivilligt cyklar p strre vgar med den trafikhetsen som r nufrtiden. P mindre vgar fr du nog rkna med att folk cyklar.
    Om nu cykelbanan du nmner var s bra s tycker jag ocks att han gott kunde anvnt den , men det kanske var en kombinerad gng/cykelbana(ej lmplig att cykla snabbt p) eller s kanske den korsades av mnga gator(samma problem). Kanske var det svrt att hitta upp p den om man inte r frn orten?

12 liter , oj.

Reg.datum
    Nov 2009
    Tack
    426
    Tackad 331 gnger i 266 inlgg
    Blog Entries
    1

Standard

Citat Ursprungligen postat av bilist Visa inlägg
    Hej reggade mig hr bara fr att faktiskt ge er ett litet tips om ni inte vill bli nerdrnkta i spolarvtska i sommar. hll er borta frn de stora vgarna! speciellt om det finns en cykelvg vid sidan av vgen. konstigt nog r det alltid folk med sdana dr "rejsingcyklar" och tighta triker som kr och blockerar trafiken och r i vgen. och ni kan inte klaga p att cykelvgarna r i dligt skick fr d fr ni fan ta och skaffa mountaingbike s fr ni lite trning istllet.

s mitt tips hll er borta annars kommer jag och mnga andra bilburna trafikanter gra eran resa mindre trevlig.

PS tmde ca 12 liter spolarvtska p en p vgen hem frn jobbet idag som just inte ville ta cykelvgen som var 4 meter t sidan.
    Till "Bilist"

Tycker mycket synd om dig. Ditt liv, mste vara ytterst tragiskt!

Tips: Skaffa en cykel och frsk komma tillbaka till verkligheten.
    Senast redigerad av MacTommy den 2013-05-17 klockan 17:47 Anledning: Uppdaterar sprket...

4. Dessa 4 medlemmar sger tack till Sageborn fr detta inlgg:

Standard

Citat Ursprungligen postat av Banvallen73 Visa inlägg
    Tror inte det r mnga som frivilligt cyklar p strre vgar med den trafikhetsen som r nufrtiden. P mindre vgar fr du nog rkna med att folk cyklar.
    Om nu cykelbanan du nmner var s bra s tycker jag ocks att han gott kunde anvnt den , men det kanske var en kombinerad gng/cykelbana(ej lmplig att cykla snabbt p) eller s kanske den korsades av mnga gator(samma problem). Kanske var det svrt att hitta upp p den om man inte r frn orten?

12 liter , oj.
    ja det r kombinerad gng och cykelbana. spelar dock ingen roll d man fr anpassa hastigheten efter frutsttningarna. bara fr att man kan cykla i 50 behver man inte gra det. jag kan kra min bil i 300 inte fan gr jag det hela tiden. spelar inte heller ngon roll att den korsas av mnga gator d det stller till med mer problem fr just bilisterna. r det en 50 vg som r bred nog fr 2 tradare att mtas och r god nog fr 70 s ska man som cyklist hlla sitt arsle borta drifrn om det finns en cykelvg oavsett om man vill sakta in vid varje utfart eller inte

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sageborn Visa inlägg
    Till "Bilist"

Tycker mycket synd om dig. Ditt liv, mste vara ytterst tragiskt!

Tips: Skaffa en cykel och frsk komma tillbaka till verkligheten.
    vilken verklighet? jag ser verkligheten frn min frarstol i bilen. r ju inga problem att anvnda cykelvgarna. staten pumpar in massor med pengar fr att ni ska anvnda dom men det skiter ni bara i.

Standard

BTW ls p lagen. lr er flja den!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sageborn Visa inlägg
    Grattis "Bilist". Frutom att du frpestar miljn, med dina koldioxidutslpp, bidrar du ocks med kemikalier, glykol, olja, biltvtt och nu dessutom, lagvidrigt, slppa ut spolarvtska!

Tror att vi allihhop, hr p Cykelforum, frstr hur allvarligt sjuk du r!
    jag betalar fr mina utslpp genom att just bidra till samhllet genom skatt. skulle du prata milj kanske du skulle se hur dom lnderna dr din kinacykel tillverkas hur dom skter sina fabriker och utslpp istllet.

sen kan jag i vrigt sga att jag ger blanka fan i miljn och det r ngot som inte har med saken att gra att ni anvnder vgarna som ni faktiskt inte fr gra.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lyteskomik Visa inlägg
    Kr p cykelvgen d s slipper vi dig.
    hah om lagen var sn. nu r ju lagen redan s att ni har en egen vg men ni vgrar uppenbarligen anvnda den. enklare att ni bara flyttar er till rtt vg s slipper vi det hela problemet. men du kanske r just en sn i tighta triker och strmlinjeformad hjlm som tror att du r jtteduktig och rddar vrlden genom att cykla till jobbet. flj lagen s r det hela lst s slipper du smaka spolarvtska om du hamnar i vgen fr mig iaf.
    Senast redigerad av MacTommy den 2013-05-17 klockan 17:48 Anledning: Uppdaterar sprket...

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Tackad 228 gnger i 182 inlgg
    Blog Entries
    9

Standard

Bilist, jag tolkar ditt inlgg som att du tror att du har rttigheter bakom ratten och alla utanfr pltskalet har skyldigheter. Jag frslr att du lser trafikfrordningen en gng innan du stter dig bakom ratten nsta gng... Kan du inte lsa s frslr jag att du sljer bilen. Fundera sen vad du har fr rttigheter... bertta sedan vad du har fr std av lagen att sjlv ka runt och leka polis och bestmma vem det r som fr gra vad.

Fr vrigt s ser jag ditt inlgg som ett hot mot alla cyklister som befinner sig p vgarna. Det r ltt att vara tuff nr man dljer sig bakom ett anonymt alias i ett forum...

Alla r skyldiga att flja lagen... eftersom du inte gr det... varfr ska jag gra det?

Sen kan jag upplysa dig att jag har krkort och har bil... jag betalar skatt fr min bil, bensinskatter och trngselavgifter m.m. m.m.. Har jag inte rtt att vara p vgarna d med min cykel eller gller det bara nr jag stter mig bakom ratten?
    Senast redigerad av MacTommy den 2013-05-08 klockan 17:43
    "Fr en generation sedan behvde mnniskan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behver de motion." Johan Teandersson, Sebastian Pemsel eller ?...

Fotoalbum p WAW Velomobil som rullar i Stockholm... http://velocity.h-by.se

Standard

Citat Ursprungligen postat av mactommy Visa inlägg
    Bilist, jag tolkar ditt inlgg som att du tror att du har rttigheter bakom ratten och alla utanfr pltskalet har skyldigheter. Jag frslr att du lser trafikfrordningen en gng innan du stter dig bakom ratten nsta gng... Kan du inte lsa s frslr jag att du sljer bilen. Fundera sen vad du har fr rttigheter... bertta sedan vad du har fr std av lagen att sjlv ka runt och leka polis och bestmma vem det r som fr gra vad.

Fr vrigt s ser jag ditt inlgg som ett hot mot alla cyklister som befinner sig p vgarna. Det r ltt att vara tuff nr man dljer sig bakom ett anonymt alias i ett forum...
    r inget hot utan ett tips. leker inte heller polis utan tar bara ut irritationen att behva sitta i ker fr just att en cyklist bestmt ska skita i cykelvgen. det r inte heller bara just en cyklist lngst den hr vgen utan flera och alla kra likadana cyklar. s d r det ju uppenbarligen ett mnster som cyklister fljer.

sjlvklart har alla skyldigheter men nr ni som sagt bokstavligt talat skiter i det s ja vad ska man sga. varfr ska jag vara snll och inte drnka er i spolarvtska? lite ga fr ga faktiskt. kanske dags att infra krkort fr cykel

Liknande ämnen

1. Det gr t fel hll....
    By Marren in forum Kprd och mrken
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-03, 08:00
  2. Hll er till mnet - hur svrt kan det vara???
    By Crille68 in forum vrigt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-08-28, 22:39
  3. Vxelvajern snder - plastskruv borta!
    By oliver in forum Cykeldelar och tillbehr
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 14:40
  4. Vid eventuell punktering ute p vgarna
    By Tova in forum Cykeldelar och tillbehr
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-09, 07:38
  5. Nn som sett varg p nra hll under cykeltur??
    By bike_hunter in forum vrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 18:08

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se r ett svenskt forum och mtesplats fr cyklister. Oavsett om du cyklar p en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel r detta forum fr dig. Stll eller svara p frgor, ls tips, f/ge kprd, lr dig mer om trning, hitta cykellopp att stlla upp i och mycket mycket annat hittar du hr p CykelForum.se, Vlkommen!