Sidan 3 av 39 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Visar resultat 21 till 30 av 386

Standard

Det hela r inte svrare n att om ngon fr fr sig att spruta spolarvtska p mig medvetet s tar jag regnr och anmler det hela som framkallande av fara (eftersom det innebr livsfara att medvetet frska frblinda en cyklist i trafiken) alternativt vrdslshet i trafik. Regnumret skulle jag frsts ocks publicera, t.ex. hr, s att vriga trafikanter blir frvarnade.
    Tony
    - Hemmabyggd hybrid: Merida Matts Sport (2005) m. bock & Shimano 105 STI
    - MTB: Balance AL-750 (1995)

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Tackad 228 gnger i 182 inlgg
    Blog Entries
    9

Standard

Du r lite rolig du bilist... du har verkligen ingen koll p hur man tolkar lagtexter... Du plockar ju ut det som ger dig rtt men bortser att jag faktiskt fr vara dr om jag iaktar strsta frsiktighet. Det r s det str i lagtexten...

Nr du brjar meddela att du sprutar ner dina medtrafikanter nr du ker runt och leker polis och bestmmer hur alla andra ska bete sig s r det lite smtt skrattretande nr du skriver att du hller dig till lagarna nr du kr bil...
    "Fr en generation sedan behvde mnniskan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behver de motion." Johan Teandersson, Sebastian Pemsel eller ?...

Fotoalbum p WAW Velomobil som rullar i Stockholm... http://velocity.h-by.se

Standard

Citat Ursprungligen postat av T0nyI Visa inlägg
    Det hela r inte svrare n att om ngon fr fr sig att spruta spolarvtska p mig medvetet s tar jag regnr och anmler det hela som framkallande av fara (eftersom det innebr livsfara att medvetet frska frblinda en cyklist i trafiken) alternativt vrdslshet i trafik. Regnumret skulle jag frsts ocks publicera, t.ex. hr, s att vriga trafikanter blir frvarnade.
    haha och den anmlan leder ingen vart.

lttast r bara att du anvnder cykelvgen om det finns det som alternativ s r det ingen risk att du blir nersprutad

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Blog Entries
    9

Standard

Jag erknner... jag r en skattesmitare... jag dricker fr lite och rker inte... och jag kr alldeles fr lite bil...
    "Fr en generation sedan behvde mnniskan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behver de motion." Johan Teandersson, Sebastian Pemsel eller ?...

Standard

enda den hr trdan handlar om r att f er att f upp gonen att anvnda just cykelbanan istllet fr vanliga vgen och gra bilister mer frbannade p er n vad dom redan r.

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Blog Entries
    9

Standard

Vi kan gra s hr bilist...

Om du fr alla dina medtrafikanter bakom ratten att lta alla cykelflt vara och inte parkera bilen dr och springa in och hmta pizzan m.m. och inte hindra bilister/cyklister i korsningar m.m.... s lovar jag att jag ska sprida trafikreglerna till s mnga cyklister som jag kan... D har vi bda vunnit... eller?

Standard

Citat Ursprungligen postat av mactommy Visa inlägg
    Vi kan gra s hr bilist...

Om du fr alla dina medtrafikanter bakom ratten att lta alla cykelflt vara och inte parkera bilen dr och springa in och hmta pizzan m.m. och inte hindra bilister/cyklister i korsningar m.m.... s lovar jag att jag ska sprida trafikreglerna till s mnga cyklister som jag kan... D har vi bda vunnit... eller?
    kan sga att jag redan gr det och inga jag knner heller s... dra inte alla ver en kant. men parkerar man p en cykelbana och sen fr en skada det r en annan sak.

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Blog Entries
    9

Standard

Ska jag inte dra all ver en kant?... Vad r det du nu har gjort nr du startade denna trd mot cyklister och att de har brist p kunskap om trafikregler?

Standard

Citat Ursprungligen postat av mactommy Visa inlägg
    Ska jag inte dra all ver en kant?... Vad r det du nu har gjort nr du startade denna trd mot cyklister och att de har brist p kunskap om trafikregler?
    jag syftar p just dom som bestmt medvetet bryter mot regler nr dom ger sig ut p vgar som r olmpliga fr dom nr det finns bttre alternativ. r du inte en av dom s behver du inte knna dig trffad. men antagligen eftersom du tog t dig s r du nog antagligen en av dom.

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Blog Entries
    9

Standard

Jag r irriterad av att vissa tnker bara s lngt nsan rcker...

Fr ngra mnader s bestllde jag denna bok... Hng med p cykel - Barnens Bokklubb

Den tar upp sker cykling och hur man ska bete sig ute i trafiken och tar upp vanliga regler. Denna kpte jag fr att mina dttrar ska f upp gonen fr hur man beter sig i trafiken och inget som bara "pappa" har hittat p.

Jag blir s frbannade nr jag gr allt jag kan fr att skydda mig sjlv att komma hem levande nr jag tar mig till och frn jobbet, nr en tomte bakom ratten dyker upp och hotar cyklister att de ska hlla sig i diket grna krypande... annars sprutar jag ner er.

Brja sopa rent med alla billister som bryter mot reglerna och lagarna... nr dessa r borta s kan du prova omvnda nsta gng... om det behvs.

Som sagt var s r flera cyklister billister... men det tycks man grna glmma bort.

Liknande ämnen

1. Det gr t fel hll....
    By Marren in forum Kprd och mrken
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-03, 08:00
  2. Hll er till mnet - hur svrt kan det vara???
    By Crille68 in forum vrigt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-08-28, 22:39
  3. Vxelvajern snder - plastskruv borta!
    By oliver in forum Cykeldelar och tillbehr
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 14:40
  4. Vid eventuell punktering ute p vgarna
    By Tova in forum Cykeldelar och tillbehr
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-09, 07:38
  5. Nn som sett varg p nra hll under cykeltur??
    By bike_hunter in forum vrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 18:08

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se r ett svenskt forum och mtesplats fr cyklister. Oavsett om du cyklar p en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel r detta forum fr dig. Stll eller svara p frgor, ls tips, f/ge kprd, lr dig mer om trning, hitta cykellopp att stlla upp i och mycket mycket annat hittar du hr p CykelForum.se, Vlkommen!