Visar resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Till Kista C

Question Till Kista C

Hej,
    Ska snart ta fram cykeln och börja pendla till Kista C där arbetsplatsen förlagts. Med tanke på de stora vägarbetena runtomkring Kista så undrar jag om nån vet hur cykelvägarna fungerar och vad är bästa vägen. Jag kommer att komma från Brommaplanshållet. Tips emottages tacksamt!

Reg.datum
    May 2009
    Tack
    6
    Tackad 228 gånger i 182 inlägg
    Blog Entries
    9

Standard

Jag känner inte till bra cykelvägar dit... men har du kollat på Cykelreseplaneraren och sett vad dom rekomenderar för väg dit?
    "För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion." Johan Teandersson, Sebastian Pemsel eller ?...

Fotoalbum på WAW Velomobil som rullar i Stockholm... http://velocity.h-by.se

Question

Tack för det snabba svaret, mactommy.

Jag har kollat cykelreseplaneraren och den föreslår via Spånga, genom Tensta och sen korsa järvafältet. Det är precis där det stora vägarbeterna är så frågan är om man verkligen kommer över där. Det verkar mest vara fullt med stora betongfundament och halvfärdiga bilvägar. Är det någon som cyklat den vägen?

En annan väg verkar vara via Rissne och SEB-huset där det finns cykelvägar över Enköpingsvägen. Är det någon som priovat den vägen till Kista?

Reg.datum
    Mar 2009
    Tack
    4
    Tackad 2 gånger i 2 inlägg

Standard

Jag trampar ofta upp förbi Bromma Blocks, upp på Bällstavägen och genom Bällsta på Gamla Bromstensvägen. Höger över Bromstensviadukten så du kommer över Ulvsundavägen, förbi Rissneskolan och SEB huset. Sen över Enköpingsvägen och ut mot Järvafältet. Härifrån får du grusväg, men fungerar helt ok. Du passerar under Kymlingelänken, och diverse brobyggen genom arbetsplatsen där, men det är inga problem. Sen är det bara att ta höger efter arbetsplatsen så kommer du ner mot Ärvinge, och bort till Kista C.
    Det är på bara precis under brobyggena underlagt ibland lämnar lite att önska, men det är inga problem.

Liknande ämnen

1. Cykelmässan i Kista?
    By Marren in forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-18, 08:35
  2. Att cykla från Bromma till Kista?
    By LisaT in forum Pendling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 09:05

Tags for this Thread

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!