Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 10 av 12
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tack
    49
    Tackad 36 gånger i 31 inlägg

Standard Västra Götaland

Tips på bra vägar i Västra Götaland och Göteborgsregionen

Reg.datum
    Nov 2009
    Tack
    426
    Tackad 331 gånger i 266 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard

Citat Ursprungligen postat av Albert Visa inlägg
    Tips på bra vägar i Västra Götaland och Göteborgsregionen
    Testa gärna Lygnern runt, (min favorit), Kungsbacka Kommun. Från Göteborg, en vända på cirka 13mil.

Har anordnas ochså en tävling varje år av (Lygnerns vänner).

Reg.datum
    Mar 2012
    Tack
    49
    Tackad 36 gånger i 31 inlägg

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sageborn Visa inlägg
    Testa gärna Lygnern runt, (min favorit), Kungsbacka Kommun. Från Göteborg, en vända på cirka 13mil.

Har anordnas ochså en tävling varje år av (Lygnerns vänner).
    Jag håller med, söderut från Göteborg och inåt landet finns det många härliga vägar och hyffsat kuperat om man önskar det

Reg.datum
    May 2013
    Tack
    0
    Tackad 0 gånger i 0 inlägg

Standard

Kör man ifrån Vargön emot Trollhättan så håll utkik åt höger vid bron över ån som klyver landskapet vid Nygårdsrakan. Ner i diket finns en stig i riktning mot älven så man kommer fram till vallen och fortsätter en bra bit in på Stallbacka industriområde, man cyklar på baksidan om Volvo Aero och SAAB. Rätt så spännande.

En cykel med någorlunda däck krävs för stenarna är hårda och underlaget ojämnt i slutet.
    Ska säga att resan avslutas nära kanalkanten och kanske kan upplevas som otrevligt.. men ingen större fara, inget stup, bara trångt så bättre att leda cykeln.

Halle- och Hunneberg är trevligt också.
    En tur till Ovandalen eller kanske Predikstolen.
    Så här års doftar ramslöken och utsikterna är vackra.

Reg.datum
    May 2013
    Tack
    0

Standard

Ut på Vänersnäs (Vänersborgs kommun) funkar fint, dock är vägen lite dålig ut med kanterna så ligga i bredd kanske inte är hälsosamt.
    Var rätt så populärt för racercyklisterna att bege sig ut där om somrarna, finns en del fina rakor, och alltid nära till ett dopp.

För MTB-åkarna går det ta en gamle-vägen vid Munkesten och bege sig till synes rakt upp i skogen, tids nog kommer man fram till en grusväg, där man till slut kan ta sig upp på Halleberg för ytterligare skogskörning. En väldigt trevlig väg, lite mystisk.

Har fler vägar i minnet men måste fräscha upp dem lite =)

Reg.datum
    May 2014
    Tack
    0

Standard

Jag skulle vilja ha tips på platser i västra götaland där jag kan parkera husvagnen för att sedan ta fina cykelvägar med hojen. Några tips?
    Jag är väldigt cykelintresserad och säljer cykelställ & cykelhus på internet.

Reg.datum
    Mar 2014
    Tack
    0

Standard

Valle härad har fina vägar och vill man cykla längre kan man fortsätta mot trakterna runt hornborgasjön. Finns även fina cykelvägar runt Kinnekulle.

Reg.datum
    Jul 2014
    Tack
    5
    Tackad 20 gånger i 13 inlägg

Standard

Hallå! Ny här. Har läst lite innan men nu tyckte jag det var dags att regga sig.

Någon som har bra tips på vägar/stigar i nordöstra Gbg?

Cyklar MTB i Angered annars och brukar oftast bli runt Surtesjön, Vättlefjäll, Lärjeleden och på listan står Mjörn runt, Jonsered (Bokedalen) & Delsjöarna (fast nu är det lite långt hemifrån iofs).
    Hammerhill Bikers

Reg.datum
    Nov 2009
    Tack
    426
    Tackad 331 gånger i 266 inlägg
    Blog Entries
    1

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sambal Oelek Visa inlägg
    Hallå! Ny här. Har läst lite innan men nu tyckte jag det var dags att regga sig.

Någon som har bra tips på vägar/stigar i nordöstr

Cyklar MTB i Angered annars och brukar oftast bli runt Surtesjön, Vättlefjäll, Lärjeleden och på listan står Mjörn runt, Jonsered (Bokedalen) & Delsjöarna (fast nu är det lite långt hemifrån iofs).
    Kul att du hittade hit till Cykelforum "Sambal Oelek"!

Bor själv söder om stan. Varför inte pröva Ängårdsbergen, eller Sandsjöbacka området?

Reg.datum
    Jul 2014
    Tack
    5
    Tackad 20 gånger i 13 inlägg

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sageborn Visa inlägg
    Kul att du hittade hit till Cykelforum "Sambal Oelek"!

Bor själv söder om stan. Varför inte pröva Ängårdsbergen, eller Sandsjöbacka området?
    tack! ska undersökas
    Hammerhill Bikers

Liknande ämnen

1. Upptäck västra Slovenien och Friuli i Italien
    By swedontour in forum Långfärdscykling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 06:02

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!