Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Armstrong

Reg.datum
    Nov 2011
    Tack
    4
    Tackad 35 gånger i 29 inlägg

Standard

Kan ngn förklara, vilka är bevisen? Inga positiva prov såvitt jag minns? Vilken smäll! 7-faldige tdf-vinnaren! Varför får de andra behålla sina medaljer då?

Reg.datum
    May 2012
    Tack
    19
    Tackad 31 gånger i 21 inlägg

Standard

Oskyldig till motsatsen bevisats gäller tydligen inte alltid. Har USADA ens den "makten" att kunna ta tdf-medaljerna?

Reg.datum
    Dec 2009
    Tack
    78
    Tackad 19 gånger i 13 inlägg

Standard

mycket märkligt detta

Reg.datum
    May 2010
    Tack
    7
    Tackad 5 gånger i 5 inlägg

Standard

Ja jonja det kan man undra...blir så djävla trött är alla stora cyklister fuskare, och i så fall är det slutet för cykelsporten?

Reg.datum
    Jul 2011
    Tack
    85
    Tackad 102 gånger i 77 inlägg
    Blog Entries
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av jonja
    Kan ngn förklara, vilka är bevisen? Inga positiva prov såvitt jag minns? Vilken smäll! 7-faldige tdf-vinnaren! Varför får de andra behålla sina medaljer då?
    Sök på det jonja och du skall finna :)

Reg.datum
    Jul 2011
    Tack
    85
    Blog Entries
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av chr
    Oskyldig till motsatsen bevisats gäller tydligen inte alltid. Har USADA ens den "makten" att kunna ta tdf-medaljerna?
    http://www.eurosport.se/cykel/armstr...99/story.shtml

Reg.datum
    May 2012
    Tack
    19
    Tackad 31 gånger i 21 inlägg

Standard

Citat Ursprungligen postat av Heff
    Citat Ursprungligen postat av chr
    http://www.eurosport.se/cykel/armstr...99/story.shtml
    Visst, rätt att dömma och stänga av honom men frånta medaljerna?

Reg.datum
    Nov 2011
    Tack
    4

Standard

Nä men kan ingen förklara för en oinitierad så man förstår? Vilka är de otillåtna substanserna och hur har de påvisats? Gamla kompisar som skvallrat var tydligen en del av bevismaterialet? När han gick från cancerdödsdömd till tdf-vinnare första gången, var det bara fusk? Vad ska jag göra med boken, It's not about the bike, måste jag slänga den nu?
    Eller kan man emotse en reviderad upplaga, It's not about the bike, it's about drugs?

Reg.datum
    Jul 2011
    Tack
    85
    Blog Entries
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av jonja
    Nä men kan ingen förklara för en oinitierad så man förstår? Vilka är de otillåtna substanserna och hur har de påvisats? Gamla kompisar som skvallrat var tydligen en del av bevismaterialet? När han gick från cancerdödsdömd till tdf-vinnare första gången, var det bara fusk? Vad ska jag göra med boken, It's not about the bike, måste jag slänga den nu?
    Eller kan man emotse en reviderad upplaga, It's not about the bike, it's about drugs?
    Eftersom han uppvisade 6 positiva tester (av 12 st) 1999 men UCI tog emot pröjs från han/hans organisation i samma veva ......skumt ? ja vad säger man....
    Vilka otillåtna substanser det finns har väl WADA koll på :)
    Släng boken... :)

Reg.datum
    Nov 2011
    Tack
    4

Standard

Me-me-men det här kullkastar ju allt! Nu måste han väl lämna tillbaks den där balla choppern han fick av Orange County Chopper (OCC), för den har ju fullt med graveringar med "7 times tdf winner"? Och Trek cyklarna är väl inte alls lika bra som de har verkat? Är det nån av de gamla herrarna som var rena? Inte Ullrich, Pantani, Virenque. Zulle? Inte Rominger. Moser? Finns det inga misstankar mot Merkcx?

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Om CykelForum.se
CykelForum.se är ett svenskt forum och mötesplats för cyklister. Oavsett om du cyklar på en Racer, Mountainbike, BMX, Stadscykel eller annan typ av cykel är detta forum för dig. Ställ eller svara på frågor, läs tips, få/ge köpråd, lär dig mer om träning, hitta cykellopp att ställa upp i och mycket mycket annat hittar du här på CykelForum.se, Välkommen!